Fyrhjulingen i gång igen
av Uvskogen ons 14 apr 2010, 16:44
Sådär, nu står den här på gården igen, med ny variator skiva .
Felet uppstår tydligen därför att efter lång och särskilt tung körning så börjar skivan "hoppa över" splinesen. Efter det så börjar nedslitning ganska snabbt. Min skiva hade inte inga synbara splines kvar alls, och det syntes att den gått varm. Den måste ha tappat gradvis i kraft i och med att den "hoppat över" alltmer efter hand. Tycket förstås att den var extra pigg idag
Har satt ihop vagn, fyrhjuling och lagt på alla "bra att ha grejor" inklusive såg, så nu är jag redo för timmerhämtning i morgon. Vill bli klar med veden någongång. Idag gäller dotterhämtning på stationen, kul det med!
Är lite fundersam bara över detta med banden, om jag ska ha dem på eller ta av dem, Har ställt frågan i forumet får se om någon har erfarenhet av barmarkskörning. På gräsmattan så blev det att se ut som efter en redig mossrivare
Felet uppstår tydligen därför att efter lång och särskilt tung körning så börjar skivan "hoppa över" splinesen. Efter det så börjar nedslitning ganska snabbt. Min skiva hade inte inga synbara splines kvar alls, och det syntes att den gått varm. Den måste ha tappat gradvis i kraft i och med att den "hoppat över" alltmer efter hand. Tycket förstås att den var extra pigg idag
Har satt ihop vagn, fyrhjuling och lagt på alla "bra att ha grejor" inklusive såg, så nu är jag redo för timmerhämtning i morgon. Vill bli klar med veden någongång. Idag gäller dotterhämtning på stationen, kul det med!
Är lite fundersam bara över detta med banden, om jag ska ha dem på eller ta av dem, Har ställt frågan i forumet får se om någon har erfarenhet av barmarkskörning. På gräsmattan så blev det att se ut som efter en redig mossrivare
7 kommentarer | Läst 5770 ggr