Skogsvagn (Huggarvagnar)

Ventilpaket FMV Skogsvagn

8 inlägg 1143 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ventilpaket FMV Skogsvagn

Gran68  
#809731 Hej! Har ett trasigt ventilpaket till en FMV 1800 kran.
Det har ett trasigt spakfäste och det verkar läka igenom paketet. Kan man köpa vilket ventilpaket som helst. Har en kompis som har ett 7 sektionens nytt billigt. Har ju ett 5 sektions original ventilpaket på kranen nu, men som sagt det fungerar inte nu



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

alias  
#809735
Gran68 skrev:Hej! Har ett trasigt ventilpaket till en FMV 1800 kran.
Det har ett trasigt spakfäste och det verkar läka igenom paketet. Kan man köpa vilket ventilpaket som helst. Har en kompis som har ett 7 sektionens nytt billigt. Har ju ett 5 sektions original ventilpaket på kranen nu, men som sagt det fungerar inte nu


Det brukar vara bra att veta vilka flöden och tryck som kran och ventilpaket är dimensionerade för.

Kan det vara ett Monsun Tison HV05 ventilpaket som sitter på din kran i dagsläget?

Vill man laga befintligt ventilpaket istället så tror jag att Kyrkvretens.se kan ha delar att sälja.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

Gran68  
#809737 Hej Alias ! Det står Monsun HV07

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

Gran68  
#809780 Vet vilka flöden och tryck som kran och ventilpaket är dimensionerade för. Då bör det väl vara ok att skaffa ett billigt standard ventilpaket ? Eller är det nåt speciellt som jag inte får med på ett standardpaket ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

alias  
#809781
Gran68 skrev:Vet vilka flöden och tryck som kran och ventilpaket är dimensionerade för. Då bör det väl vara ok att skaffa ett billigt standard ventilpaket ? Eller är det nåt speciellt som jag inte får med på ett standardpaket ?


Tycker att det borde funka.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

Gran68  
#809783 Tack Alias ! 🙂

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

ulfgustav  
#809787 Om du skall byta/köpa nytt ventilpaket så är det ju några viktiga saker att tänka på: Vilket flöde skall ventilen klara? (överstor ventil kan ge dåliga manöveregenskaper) Tryckinställning på huvudtryckbegränsare, enkel eller dubbelverkande slider ( kan tänka mig att du kan ha enkelverkande slid på lyften) Shockventiler sitter det sannolikt på flera funktioner och vilka tryck de har och var de sitter i resp. funktions A eller B port. Då du har dessa uppgifter så kan du vända dig till något seriöst hydraulföretag

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket FMV Skogsvagn

Gran68  
#809870 Tack ulfgustav för informationen 👍 🙂

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).