Traktorer och processorer

Valtra 293 batteri lampa blinkar sen motorbromsar traktorn

4 inlägg 762 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valtra 293 batteri lampa blinkar sen motorbromsar traktorn

Måns elisson  
#800561 Tjena!
Vi har en valtra 293 som jag flyttade skogsmaskinen med. När jag flyttade märkte jag att traktorn motorbromsa tills han stod stilla. Då starta ja om traktorn och körde vidare men sen började batteri lampa blinka sen motorbromsa traktorn tills den dog igen. Så då gick ja ut o kolla batterierna och såg att en pol på batteri va lös så tänkte ja att de måste vara de då. Så ja starta o testa men börja blinka igen direkt.
Nån som har något bra tips på va som kan vara fel? Vi har haft liknande fel på tidigare traktor men då var de en kontakt mellan hytt och motor men de verkar inte vara problemet för denna gång.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra 293 batteri lampa blinkar sen motorbromsar trakto

Bert1  
#800573 Har du kollat/mätt om generatorn laddar som den skall?

Användarvisningsbild

Re: Valtra 293 batteri lampa blinkar sen motorbromsar trakto

Måns elisson  
#800623
Bert1 skrev:Har du kollat/mätt om generatorn laddar som den skall?

Japp de har vi gjort och dem laddar som dem ska

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra 293 batteri lampa blinkar sen motorbromsar trakto

Bert1  
#800626 Då är det nog till och leta glappkontakt
Hade liknande fel på en 6650 att det slutade driva och det var ju lite lurigt för när det hände slog bromsarna till efter några sekunder
Till sist kom jag på att dom 2 kablarna som det kommer spänning till säkringkortet med satt fästa med 2 m8 dom var lösa

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).