Skojigt/Galet

Advent Quiz 2022

377 inlägg 25148 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Advent Quiz 2022

JensSkoog  
#786018 Såhär står det i skriften: "Selv i løvehulen eide han indre fred og ro. Mens kong
Darius ikke fikk sove, hadde Daniel hatt en deilig natts søvn.
"
Daniel av en av några unga män som var tillfångatagna och förd bort. Senn blev han favorit hos kung Darius och som alla favoritar fick han fiender som fixade till så han hamnade hos lejonen. Men, lejonen ville inte äta han så han friades av kungen. Lejonen fick dock sin frukost, eftersom Daniels fiender blev kastat dit, och de blev stax lejonmat.
Gamla Testamentet kan vara brutalt till tider :wink:

Säger också stor tack till @Josephine :ymhug: Advent Quizzen har varit en daglig höjdare.
Ser fram emot nästa år :-bd

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Advent Quiz 2022

Josephine  
#786109 Tack igen alla som deltagit! Som sagt, gensvaret här har varit jätteroligt. :-)

Rätt svar den 24:e december är B) Darius

en lite lurig en för i början var Nebukadnessar II kung men när det var när Darius blev kung som Daniel hamnade i lejongropen.
En av mina vänner skojade: "Fun fact: He was so scared he was greenish in face, thus the lions did not eat him beceause they thought he was some kind of vegetable."

Om omständigheterna tillåter kommer det en quiz även nästa år. :-)

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).