Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2890 inlägg 349994 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#419594 En flerfilig väg 110 km, ligger det en konstant vänsterfilen och kör i 80 km så liksom sköter sej omkörningen själv :mrgreen:

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

skogshasse  
#419649
jannee skrev:Ännu värre är att asylsökande från arabstaterna inte ens behöver kk för att köra LAGLIGT i Sverige - sug på den du :mrgreen: .


Räcker nämligen med att den asylsökande uppger att han/hon förlorade sitt kk under flykten till Sverige och hör och häpna - det är de svenska myndigheterna som har bevisbördan, m.a.o. svenska myndigheter måste kunna bevisa att den asylsökande aldrig innehaft kk.


det du skriver om är en skröna för det är inte sant enligt dom jag har pratat med i dag dom får ta kk som alla andra

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

bgl  
#419661 Länk till P4 Blekinge som behandlar detta ämne:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6345971

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#419670 Skogshasse, dina informatörer bör helst berätta HELA sanningen för dig :mrgreen:
Syreirna (araberna) kan inte förrän de fått sina 4 sista siffror och dessa erhåller de först när de fått 3 årigt PUT.
Under tiden kan de nytja sitta gamla kk - vilket de "förlorat" i går eller :grin:
Syrierna får inte jobba, inte uppbära lön förrän de fått sina 4 sista siffror - Sverige i ett nötskal

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#419675 Heja Sverige! :roll: Inte mycket som förvånar längre...
Senast redigerad av tallen100 tis 22 nov 2016, 21:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Sunilorblede  
#419676 jannee

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

skogshasse  
#419696
jannee skrev:Skogshasse, dina informatörer bör helst berätta HELA sanningen för dig :mrgreen:
Syreirna (araberna) kan inte förrän de fått sina 4 sista siffror och dessa erhåller de först när de fått 3 årigt PUT.
Under tiden kan de nytja sitta gamla kk - vilket de "förlorat" i går eller :grin:
Syrierna får inte jobba, inte uppbära lön förrän de fått sina 4 sista siffror - Sverige i ett nötskal


jag har pratat med min informatör som är mycket insatt i dessa frågor och han säger
googla på körkort för invandrare så får man mera information

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#419699 hasse läs Så länge du INTE är folkbokförd i Sverige får du köra på ditt gamla kk.
"Tror" ingen flykting blir folkbokförd förrän personen i fråga fått Put.

Avatar Fallback

små saker du stör dig på!

Carlfritidshuggare  
#419700
jannee skrev:Skogshasse, dina informatörer bör helst berätta HELA sanningen för dig :mrgreen:
Syreirna (araberna) kan inte förrän de fått sina 4 sista siffror och dessa erhåller de först när de fått 3 årigt PUT.
Under tiden kan de nytja sitta gamla kk - vilket de "förlorat" i går eller :grin:
Syrierna får inte jobba, inte uppbära lön förrän de fått sina 4 sista siffror - Sverige i ett nötskal


Visst kan man jobba utan uppehållstillstånd. Under tiden man får sin ansökan prövad går det bra.

PUT är permanent uppehållstillstånd, ej tidsbegränsat. Tillfälliga är 13 månader. Också med tillfälligt kan man jobba. Arbete kan innebära att man får PUT.
Senast redigerad av Carlfritidshuggare tor 24 nov 2016, 02:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#419719
svenssons skrev:Norrmän som ligger kvar i vänsterfilen på motorvägen i 120 trots att det är tomt i högerfilen och vägrar släppa fram mig när jag vill köra om...

Det stör jag mig på ochså, @svenssons :mrgreen:
Och jag bor som bekannt i Norge. :lol:

Enligt vad jag erfarer här, så är svenskar på norska motorvägar mycket bättre
på det där - körer om och lägger sig till höger strax det är rum. Norrmän
ligger kvar i vänster, eftersom det ju kan finnas en bil två km. framom
som dom vil köra om ochså om en halv timma :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Robertberg  
#420270 Fakturor, där det efter utförd betalning även krävs hålslagning innan den kan förpassas till pärmen! :-x

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420306 Trådar på skogsforum som bara innehåller en länk till någon artikel.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420312 Fakturor med typ 10-14 dagar till dom förfaller som kommer i början av månaden...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#420348 På personer som stannar mitt i ingångar till affärer och gallerior och börjar samtala med någon bekant 😈 .

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420349
ananders skrev:På personer som stannar mitt i ingångar till affärer och gallerior och börjar samtala med någon bekant 😈 .


I rusningen typ fredag eftermiddag i den lokala matbutiken. Då varenda byfåne ska blarra med kassapersonalen. 😡

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).