Sågtimmer

Sågbakar

6 inlägg 1727 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågbakar

Rodgar  
#818613 Hej

Jag är intresserad av sågbakar Främst gran, al och asp Andra träslag kan också vara av intresse Geografiskt befinner jag mig i Nässelsta 4 km söder om Morgongåva En tätort i Vittinge socken i Heby kommun i Uppsala län Samhället ligger cirka 6 km öster om Heby Avståndsmässigt kan en radie på ett par mil vara intressant med tanke på transport Skriv gärna och berätta om dina sågbakar

Allt gott uti skogen
Rodgar



   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågbakar

Rulf  
#836305 Fortfarande intresserad?

Jag håller på att såga i Östervåla just nu, ett lass med bil+släp som ska bli till fasadpanel och regelvirke så blir en hel del bakar.

Användarvisningsbild

Re: Sågbakar

Rodgar  
#836308 Fortfarande intresserad

Vilket träslag är det

Avståndet är lite väl långt tänker jag just nu

Jag hämtar med en äldre traktor och kärra och kör från Nässelsta som ligger 4 km söder om Morgongåva

Jag ska fundera på avståndet

Tack för möjligheten

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågbakar

Rodgar  
#836310 Det blir lite väl långt med gammal traktor tänker jag just nu

53 km enkel resa

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågbakar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836398 Jo det blir nog för långt, om din gamla traktor går 25kmh så tar det just över 2h enkel väg
sen ska du lasta och dricka lite termoskaffe och äta en ostmacka tar nog en timme till och sen tillbaka
just över 2h till så det blir cirka 5 timmars arbete och några liter bränsle för att få hem det du behöver.
Så det är nog säkrast att du väntar tills någon inom armlängds avstånd har exakt den sortens virke du vill ha.

Användarvisningsbild

Re: Sågbakar

Rodgar  
#836713 Hej igen

Jag har funderat och kommit fram till att det är en överkomlig resa fram och tillbaka med traktor och släp

Så, jag är intresserad av att komma och hämta sågbakar hos dig när det passar


Vänligen
Rodgar

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).