Den kriminalblåa vw transporten krånglar nu ochså.
Färgen är ju min egen definition.
Nu är den startad å ja återkommer alldeles strax.
Tralsmo skrev:Roligt att sågen går bra William.
Angående pickis.
I rätt några år hadde ja 2 jobbarbilar.
En pickis å en mindre skåp bil.
Så tänkte ja att ja bara skulle ha en bil istället å då föll valet på den vita chitbilen.
Argumenten va:
Sidodörr både höger å vänster.
Långa modellen.
Värmepaket i skåpet.
Fyrhjulsdrift.
Den starkare hjulupphängningen. Lastar 1050kg. Går som på räls även med tungt lass.
Samt 180hästars motorn, dsg automat och fjärrkontrollerad webasto.
Allt det där är ja jäkligt nöjd me.
Det som är riktigt dåligt me den bilen är ju den motorvarianten som har varit rena katastrofen för vw/Audi.
Den heter cfca och fanns på transporten mellan 2009 till 2015.
Min är en tidig 2015.
Sen är de ju rosten förstås. Dålig lackering har de ju varit ochså.
Det sistnämnda är ju bara ett estetiskt problem egentligen. Ganska lätt att putsa till å bättra lite då å då.
I mitt fall så funkar inte pickis. Det är för lite utrymme för allt ja behöver.
En 150liters dieseltank till att börja med sen får man slänga allt i en hög på golvet.
Har man med sig allt man behöver?
Annars är ju fyrhjulsdrivna pickis helt klart att föredra.
Grabben har ju en izuzu d max dubbelhytt me 350 liters dieseltank i skuffen.
Trångt å stökigt som fan.
Tungt lass blir de. Ligger nog nära maxlast för de mesta.
Izuzu skryter ju rejält me lastkapaciteten å påstår att dom är bäst på de.
Dom kanske är bäst men bra är de inte. Det är väl föralldel det enda som krånglat på den bilen. Men de har varit flera byten och modifieringar på de där under garantitiden.
I dessa tider me gröna omställningar å övergång till el så får man nog vänja sig vid att gå ett steg tillbaka till lite äldre bilar som går att hålla liv i för vettiga pengar.
Ja kommer nog att gå tillbaka till tvåbilssystem igen å försöka hålla liv i den vita chitbilen så länge det går.
Den skulle ju varit färdig nu i höst men ja tappade ju sugen lite när den begagnade motorn ja köpte va sämre än den som ja plockat ur. Den lämnade ja ju naturligtvis tillbaka.
Nu har ja förmodligen bestämt att ja ska renovera den gammal trotts att det nog nästan blir lika dyrt som en utbytes.
Williamm skrev:
Du har säkert rätt, jag är ju nybörjare och håller bara på manuellt och inte men stora maskiner.
Brorsan skrev:När vår passat, 2012a, gick in i felsäkert läge och glödningslampan lös var det partikelfiltret.
Lösningen var att varmköra bilen och sedan ligga på minst 3000 varv i ca 40 minuter. Då brändes filtret ur bilen har funkat i min 1500 mil sedan dess.
Är nog dags att göra en rensning till snart.