Verkstan

Case 844 XL luftningsproblem

6 inlägg 3579 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Case 844 XL luftningsproblem

Raggarö  
#765188 Pojkvaskern skrev ett inlägg på Maskinistenforumet, jag slänger in det här också:

"Hej

Första inlägget här på forumet gäller en Case IH 844 XL, -87:a. Bosch VA4 insprutningspump.

Svärfars traktor har stått de senaste fem åren och jag har nu fått för mig att den ska igång.

Enligt uppgift gick den när den ställdes av, dock något orent.
Vi har bytt till nya filter (fyllda med diesel) och suger färsk diesel från dunk, direkt in i matarpumpen.

Vi har luftat vid filtren och på insprutningspumpen (inkommande ledning, returledning, samt luftskruv på gavel mellan rören upp till spridarna).
Vi får dock inte fram någon diesel till spridarna. Misstänker att det ”kärvar” inne i själva pumpen.

Har någon erfarenheter av detta? Tacksam för hjälp!

Mvh Jonas"

Hoppas på svar.....

Raggarö



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Case 844 XL luftningsproblem

machonisti  
#765220 Tre år sedan försökte jag få igång en deutz 6:a. Där hängde flera element sig i insprutningspumpen. Skruvade bort pumpen och dränkte den i T-sprit och lät ligga en vecka. Den röda t-spriten blev alldeles brun av avlagringar som lösts upp. Efter den behandlingen fick jag igång motorn.
Bosch insprutningspump.

Användarvisningsbild

Re: Case 844 XL luftningsproblem

Raggarö  
#765230 Tack för snabbt svar.

Raggarö

   TS
Avatar Fallback

Re: Case 844 XL luftningsproblem

tallen100  
#765249 Har den stått i fem år, så är nog risken för alger ganska stor 😥

Har den stått med stoppen utdragen så är risken stor att den fastnat i pumpen och då får du inte heller ut nån diesel till spridarna...

Användarvisningsbild

Re: Case 844 XL luftningsproblem

Asraulf  
#765252 Jag har varit ute för dom där motorerna , kolla om du får diesel upp till spridarna så det inte står luft i spridarrören, är det inte elektrisk stopp på dessa , då kan det va den som inte orkar dra. Hoppas du hitta felet. 😀

Avatar Fallback

Re: Case 844 XL luftningsproblem

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#765257 Det måste vara ström hela tiden på stoppen. Mät där.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).