Före och efter jobbet

Stigas batteridrivna svävare

10 inlägg 2591 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stigas batteridrivna svävare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802260 Stiga har nu släppt en 20V batteridriven svävare/släntklippare. Den går på 2 st. 4,0 Ah 20V epoker batterier, som ska räcka till 100 m2. https://www.gardenstore.se/298302068st1 ... ZBEALw_wcB
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Stigas batteridrivna svävare

tallen100  
#802270 Heter den stiga så skulle jag inte köpa den, inte ens om den gick på bensin. 😀

Användarvisningsbild

Re: Stigas batteridrivna svävare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802271 Tallen, du har väl ingen gräsklippare, eller? 😀
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Stigas batteridrivna svävare

tallen100  
#802274
Niking skrev:Tallen, du har väl ingen gräsklippare, eller? 😀
/Niklas

Jodå flera stycken😅

Avatar Fallback

Re: Stigas batteridrivna svävare

Brorsan  
#802313 Den gamla Flymoklipparen var väl inget underverk av kvalitet men den hade ju bara en liten Briggs o Statton motor, plastkåpa och ett enkelt handtag så den höll ju rätt bra.
Stiga med enkel elmotor bör vara bättre MEN allt plastrackel påbyggt som kan strula gör att den är ett sämre val än den gamla bensinvarianten.

Användarvisningsbild

Re: Stigas batteridrivna svävare

JörgenO  
#802328 100 kvm räckvidd känns väldigt lite. Passar iofs oss latmaskar men det kommer att dra ut rejält på tiden om man inte vill investera 8 000 kr i extrabatterier

Användarvisningsbild

Re: Stigas batteridrivna svävare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#802372 Den är väl tänkt som en ren släntklippare. 100 m2 klippbara slänter är det nog inte alla som har.

På platten tror jag nog att de flesta föredrar en traditionell motorgräsklippare med ställbar klipphöjd.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Stigas batteridrivna svävare

AKKAMAAN  
#805751 Går det ställa klipphöjden (med hjälp av lufttrycket från svävarfläkten)?

Användarvisningsbild

Re: Stigas batteridrivna svävare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#805781 Vet ej, då jag inte har någon själv eller ens provkört den.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stigas batteridrivna svävare

JörgenO  
#805782 Jag har sen många år Flymo sladd-svävare. Dessa har inga inställningsmöjligheter förutom om man låter bli att rensa gräs som tynger ner kåpan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).