Uppvärmning

Körsbärsträd

4 inlägg 617 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Körsbärsträd

AlexandraÅsen  
#827296 Hej!
Jag har två stora vilda körsbärsträd och ett som är lite mindre. Ska ta ner dessa i år tänkte jag och kommer förmodligen göra ved av dem. Samtidigt tycker jag det är synd att göra ved av så fint trä så undrar om någon vet om det finns något intresse för att göra virke av dem istället och vart jag ska vända mig. Bor i nordöstra Skåne.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Körsbärsträd

Torbjörn Johnsen  
#827322 Lägg gärna upp en bild på träden (stammarna) och om du har uppgifter om diameter eller omkrets i brösthöjd så hjälper det ev intresserade att bilda sig en uppfattning om det är värt att titta på👍

Användarvisningsbild

Re: Körsbärsträd

AlexandraÅsen  
#827345 Tack för återkoppling. Här kommer några bilder jag tog i somras. Bilden där jag måttar är på de största trädet som är de som står bredvid en ekonomibyggnad. Senfäste största trädet är nästa lika stort. Sedan är där ett som är lite mindre i jämförelse med de andra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Körsbärsträd

Torbjörn Johnsen  
#827347 Skapligt grovt då med ca 35 cm brösthöjdsdiameter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).