Föryngring

Sibirisk lärk plantor

8 inlägg 1163 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sibirisk lärk plantor

Wingård  
#836567 Hej
Jag söker sibiriska lärk plantor, ska planteras i Stockholms län om ett år. Ca 3000st.

Var får jag tag på detta?
Har kollat runt men verkar inte finnas någonstans.



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Sibirisk lärk plantor

Badger  
#836570 Det är väl inte så unikt, ring Svenska skogsplantor eller någon så plockar de nog fram det.

Avatar Fallback

Re: Sibirisk lärk plantor

isteskog  
#836578 Du ska ha tur om du får tag i Sib. lärk nu! Jag beställde i höstas och det fanns väldigt lite då.....

Avatar Fallback

Re: Sibirisk lärk plantor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836791 Va typ tre års framförhållning på sibirisk lärk för 10 år sedan.

Avatar Fallback

Re: Sibirisk lärk plantor

isteskog  
#836807 SCA har fått fram dåligt med Sibirisk lärk de senaste åren, så jag beställde via Mellanskog och ska få från Svenska Skogsplantor till våren. Men det gäller nog att vara ute i god tid!

Användarvisningsbild

Re: Sibirisk lärk plantor

Wingård  
#837530 Tack för tips!
Jag kontaktade svenska skogsplantor och de rådde mig att gå genom mellanskog som köpte majoriteten av deras lärk, verkade inte vara några problem att få plantor till våren-25.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sibirisk lärk plantor

WaldenWoods  
#841752 Har beställt hybridlärk av Svenska skogsplantor, för plantering nu om några veckor. Fick nyss beskedet att deras tyska leverantör inte kan leverera. Något om felaktig hantering vid rotupptag. De säger att de annullerar alla årets beställningar. Oklart för mig om det bara avser hybridlärk eller även sibirisk lärk. Någon som vet mer?

Känns jättetråkigt att behöva vänta ett år till på att plantera. Jag behöver bara ca 1500 plantor. 1000 plantor skulle också kunna räcka, i nödfall. Har någon en ídé om hur jag kan få tag på det?

Avatar Fallback

Re: Sibirisk lärk plantor

certis  
#841786 det är nog slut på dom flesta plantskolor va ute i god tid så du får våren -25

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).