Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Terri bygger ut och nyanställer - stark marknad

2 inlägg 2504 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Terri bygger ut och nyanställer - stark marknad

Torbjörn Johnsen  
#758577 Företaget Alfing i Älmhult som tillverkar Terri skogsmaskiner meddelar i ett pressmeddelande att de ska bygga ut sin anläggning och även nyanställa. Anledningen är enligt Alfing att efterfrågan för den nya generatoionen Terri-maskiner, Terri 3 som lanserades i fjol, ökar. Totalt handlar det om en ny fabriksyta om 3 200 kvm och det kommer att vara klart under våren 2023.

– Lokalerna innebär ett stort lyft, framför allt logistikmässigt, och det är väldigt glädjande att våra ägare vill göra den här satsningen, säger Hans Johansson, produktutvecklare Terri.
– Vi ser oerhört positivt på marknaden och det här ger oss fina möjligheter att fortsätta växa.


Läs hela pressmeddelandet här.

Terri är med på Skogsmaskindagarna i Karlskoga idag och om två veckor hittar ni dem på Elmia Wood i Bratteborg.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Terri bygger ut och nyanställer - stark marknad

Torbjörn Johnsen  
#811676 Terri har invigt sin nya skogsmaskinfabrik i Älmhult och nu ska tillverkningstakten ökas i nya lokaler. För att fira invigningen hade Terri bjudit in både leverantörer och kunder till en festkväll med miniutställning, tävlingar, god mat och underhållning. Skogsforum var med i minglet och träffade många intressanta Terri-ägare från såväl Sverige som andra länder. Exporten av Terri-maskiner börjar ta fart och en maskingrupp har nyligen levererats till en kund i Lettland. Ett imponerande stort avverkningsföretag med mer än 50 olika skogsmaskiner i sin maskinpark varav en del kör åt kunder utomlands. Något som slog mig när jag pratade med flera av Terris svenska kunder är att många är ganska unga om man jämför med entreprenörskåren i stort. Unga och entusiastiska och klart positivt om ni frågar mig!

Här finns några bilder från invigningskvällen:

1694602664_img_4814.jpeg


1694602664_img_4830.jpeg


1694602664_img_4811.jpeg


1694602664_img_4839.jpeg

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).