D Brown skrev:Beror inte detta på att dom av miljöskäl bytte till en lagermetall som inte höll måttet......mindre bly antar jag?
Babbits 3 FTW
När man ser på kvaliten så misstänker jag att dom har satt mer bly i lager
D Brown skrev:Beror inte detta på att dom av miljöskäl bytte till en lagermetall som inte höll måttet......mindre bly antar jag?
Babbits 3 FTW
"spindeln" skrev:egentligen , så är ju min "kommentar" överflödig här ... men varför ? köper ni en massa SKIT! .. vissst! fint då det är NYTT! men sen då ? .. jag skulle då inte vilja veta av nåt j-vla lagerbyte I MOTORN efter 8000 mil ..
i en bil som ska dra under litern.. ?
finns det någon som vågar skriva vad en Japs-pickis drar /milen ?
(skulle inte förvåna mig , om det blir ca: 1,2 eller dyl i verkligheten)
"spindeln" skrev:egentligen , så är ju min "kommentar" överflödig här ... men varför ? köper ni en massa SKIT! .. vissst! fint då det är NYTT! men sen då ? .. jag skulle då inte vilja veta av nåt j-vla lagerbyte I MOTORN efter 8000 mil ..
i en bil som ska dra under litern.. ?
finns det någon som vågar skriva vad en Japs-pickis drar /milen ?
(skulle inte förvåna mig , om det blir ca: 1,2 eller dyl i verkligheten)
"spindeln" skrev:egentligen , så är ju min "kommentar" överflödig här ... men varför ? köper ni en massa SKIT! .. vissst! fint då det är NYTT! men sen då ? .. jag skulle då inte vilja veta av nåt j-vla lagerbyte I MOTORN efter 8000 mil ..
i en bil som ska dra under litern.. ?
finns det någon som vågar skriva vad en Japs-pickis drar /milen ?
(skulle inte förvåna mig , om det blir ca: 1,2 eller dyl i verkligheten)
"spindeln" skrev:PS! ...är det nån som kör med trimbox och verkligen märkt någon minskning i bränsle ?
Elias skrev:"spindeln" skrev:PS! ...är det nån som kör med trimbox och verkligen märkt någon minskning i bränsle ?
Är rätt logiskt egentligen, om man ska ha ut x antal hästar så krävs y bränsle baserat på konstanten z som är effektiviteten. Så om man har bytt till trimbox och kör gasen i botten så drar den mer soppa.
Däremot finns det möjlighet om än svårt att se men bränslekurvorna kan vara gjord tightare på normala varvtal och med viss spjällvinkel. Men också varför skulle tex KCR kunna göra så en bil går billigare än tillverkarna som lagt miljoner på just denna utvecklingen?
Tveksamt med den lilla avvikelsen att deras styrning ska fungera i alla möjliga temperaturer osv + hög säkerhetsmarginal.