Logistik, Transport

Dobbin

9 inlägg 7732 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dobbin

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270922 Såg att en Dobbin var till salu på auktion, lustig pryl. Ingen som har erfarenhet av den, den kanske kan ta sig fram på sämre skogsvägar. Bra plats för röjsågen har den i alla fall. :-)

http://www.etron.se/nya_fordon/Dobbin/dobbin.html



   TS
Användarvisningsbild

Re: Dobbin

rokon  
#270926 Enhjulsdrift på en trehjuling i skogen verkar allt annat än optimalt!
De skriver i singular på produktbladet så då utgår jag från det.
"den avancerade AC-motorn driver hjulet direkt via en Cycloväxel vilket ger en tyst och säker drift"

Användarvisningsbild

Re: Dobbin

rokon  
#270929 Rokon :grin: driver i alla fall på två, finns även med sidovagn som snabbt monteras eller demonteras.

http://www.rokon.com/

Avatar Fallback

Re: Dobbin

Tosca  
#270931 Inte vidare gott om Rokon på andrahandsmarknaden, och importören här i södra Sverige lämnar mycket i övrigt att önska - han skulle ta hem en demo för 1,5 år sen och hör av sig, jag har inte hört något ännu.
Han pratade om att han brukade terrängregga dem, hur svår är det att traktorregga dem istället så man kan åka på allmän väg?

Användarvisningsbild

Re: Dobbin

rokon  
#270932 Finns han överhuvudtaget kvar som importör?
Reggningen i Sverige kan man nog bara glömma i alla fall på nya. Men "glesbygdsreggningen" kan ju duga runt de egna domänerna.
Se nu att Rokon har kvar honom som importör, men tvivlar starkt gör jag.

Avatar Fallback

Re: Dobbin

Tosca  
#270933 Nej, jag hittar inte på någon just nu, verkar vara tunt överhuvudtaget med ÅF?

Avatar Fallback

Re: Dobbin

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270934 Tugger skall tydligen vara den svenska licsenstillverkade varianten?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dobbin

Tosca  
#270935 Sorry för kapningen Mangan, ska bara uppdatera med att ÅF för Rokon verkar vara aktiv i Sverige fortfarande.

Avatar Fallback

Re: Dobbin

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270936 Ingen fara, 2-3 hjul i skogen kan diskuteras här. :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).