Gallring

Prislista

34 inlägg 4484 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Prislista

RobinAr  
#832846 Är lite nyfiken hur prislistan ser ut för manuelhuggning och röjning.
Mellan/södra delen av Sverige.

Är också nyfiken av Skogsdikning vad ligger priset på där?

All pris ex moms



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Prislista

berraX  
#835993 ....jag också....

Om man skall köpa in motormanuell huggning, vad är rimliga villkor?

Samma för skotning....volym, körsträcka....

Avatar Fallback

Re: Prislista

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#835994
berraX skrev:....jag också....

Om man skall köpa in motormanuell huggning, vad är rimliga villkor?

Samma för skotning....volym, körsträcka....

Jag betalar för kubik när jag har fått mätbeskeden, då talar jag om antal kubik till han som kör ut med traktor. Han frågar varje år inköparen vilket pris som gäller.

Avatar Fallback
Dsv  
#836049 650kr för röjning och huggning manuellt.
1000kr för traktor och huggarvagn.
1000kr för 8t grävmaskin för dikning.

Avatar Fallback

Re: Prislista

berraX  
#836053 Jag förmodar att det är timkostnader?
Hur mycket sågar du per timma?

Skotningen: Det beror förstås på körsträckan men kan man med känd körsträcka få ett ungefärligt värde på m3/timma?

Avatar Fallback

Re: Prislista

berraX  
#836054
bengt.a skrev:
berraX skrev:....jag också....

Om man skall köpa in motormanuell huggning, vad är rimliga villkor?

Samma för skotning....volym, körsträcka....

Jag betalar för kubik när jag har fått mätbeskeden, då talar jag om antal kubik till han som kör ut med traktor. Han frågar varje år inköparen vilket pris som gäller.




Vad betalar du per m3 för sågningen?

Avatar Fallback

Re: Prislista

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836065
berraX skrev:
bengt.a skrev:
berraX skrev:....jag också....

Om man skall köpa in motormanuell huggning, vad är rimliga villkor?

Samma för skotning....volym, körsträcka....

Jag betalar för kubik när jag har fått mätbeskeden, då talar jag om antal kubik till han som kör ut med traktor. Han frågar varje år inköparen vilket pris som gäller.




Vad betalar du per m3 för sågningen?

Huggandet gör jag själv, går på nöjeskontot.

Avatar Fallback

Re: Prislista

Dsv  
#836101
berraX skrev:Jag förmodar att det är timkostnader?
Hur mycket sågar du per timma?

Skotningen: Det beror förstås på körsträckan men kan man med känd körsträcka få ett ungefärligt värde på m3/timma?



Huggning kubik i timmen har jag inte räknat på då jag hugger mest special, svåra, övergrovt och dyl, men nog lägger man nog en 40 träd på en dag, samtidigt går det snabbare att kvista en tall än en gran, en ek kan ju ta en hel dag.
Sista körningen fick jag ut 170 fub på 18 timmar.
Men detta är också så olika, kör mest fröträd, stormfällda och kohagar, men att traktorn blir dyrare än en riktig skotare är det inget snack om.

Användarvisningsbild

Re: Re:

Victor97  
#836115
Dsv skrev:650kr för röjning och huggning manuellt.
1000kr för traktor och huggarvagn.
1000kr för 8t grävmaskin för dikning.


650 + moms för en röjjare låter dyrt för antar vi pratar brutto priser

Avatar Fallback

Re: Prislista

Dsv  
#836116 Nä nettopriser självklart.
Dyrt, tycker jag inte.

Användarvisningsbild

Re: Prislista

anersimyra  
#836124 650 netto är inte ett orimligt pris för en klättrande arborist som arbetar mot privatpersoner. Talar vi däremot om priser som förekommer inom offentlig upphandling, eller priser som erbjuds av diverse skogsbolag och entreprenörer så får man kapa av minst 200 kronor för att hamna på de nivåer som betalas för manuell röjning..🤑🤑

Avatar Fallback

Re: Prislista

Dsv  
#836129 Jag klättrar inte under 850kr, oftast är uppdragen på offert, väldigt sällan på timme.
Men att gå och röja för 450 kr det kan någon annan göra, skall man slita hund så ska man ha betalt.

Användarvisningsbild

Re: Prislista

anersimyra  
#836130
Dsv skrev:Jag klättrar inte under 850kr, oftast är uppdragen på offert, väldigt sällan på timme.
Men att gå och röja för 450 kr det kan någon annan göra, skall man slita hund så ska man ha betalt.

Vill man försäkra sig om att slippa röja så är en osviklig metod att begära 450:- kronor per timma ex moms..🤑🤑🤑🤑😀

Avatar Fallback

Re: Prislista

jannee  
#836136 Herredjävlar vilken prisbild ni målar upp, verklighetsfrämmande så det skriker om det eller storstadspriser, välj själva.
Här nere i Sydsverige får du en proffsröjare för 370 kr/tim + moms och + milersättning - den kostnaden för mig ovetande.
Nu är det ganska ont om övergrovt, skördaren bruka klara det mesta, annars vet jag en som brukar rycka in och hans pris har varit i paritet med röjarnas.

Avatar Fallback

Re: Prislista

hfab  
#836141
anersimyra skrev:Vill man försäkra sig om att slippa röja så är en osviklig metod att begära 450:- kronor per timma ex moms..🤑🤑🤑🤑😀

Funkar inte!
Jag begär 450+m för röjning.
Å inte slipper jag röja för det 🤔

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).