Sågverk (mindre)

Logosol M7 E8000 med e37

2 inlägg 2794 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Logosol M7 E8000 med e37

KFL  
#540573 Hej

Har nu fått upp min logosol på sin plats. Har dock några frågor som jag inte lyckas klura ut.
Det är elektrisk fram och tillbaka drift med E8000 aggregat.

1. Kabeln från manöverpanelen till motorn, hur ska den monteras. Har inte hittat någon bygel, men sett i manualen att det är en bygel som ska skruvas ihop. Men vad ska kablen monteras på sen så den inte enbart hänger rätt ut?
1545943330_logosol.jpg


2.Matningen, har sett att det går att justera matningen genom att ta bort styrreglaget och justera skruven under.
För min del verkar matningen framåt fungera, men när den ska åka tillbaka går det oerhört segt och jag måste köra reglaget nästan i bott för att den ska röra på sig.
Bör det inte vara samma hastighet oavsett om jag kör fram eller bakåt? Någon som sitter på en lösning?

Mvh Fredrik



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Logosol M7 E8000 med e37

Bengt Granberg  
#540643
KFL skrev:Hej

Har nu fått upp min logosol på sin plats. Har dock några frågor som jag inte lyckas klura ut.
Det är elektrisk fram och tillbaka drift med E8000 aggregat.

1. Kabeln från manöverpanelen till motorn, hur ska den monteras. Har inte hittat någon bygel, men sett i manualen att det är en bygel som ska skruvas ihop. Men vad ska kablen monteras på sen så den inte enbart hänger rätt ut?
1545943330_logosol.jpg


2.Matningen, har sett att det går att justera matningen genom att ta bort styrreglaget och justera skruven under.
För min del verkar matningen framåt fungera, men när den ska åka tillbaka går det oerhört segt och jag måste köra reglaget nästan i bott för att den ska röra på sig.
Bör det inte vara samma hastighet oavsett om jag kör fram eller bakåt? Någon som sitter på en lösning?

Mvh Fredrik

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar