Vedmaskiner, flishuggar

Palax 600 kombi ngn med erfarenhet här?

4 inlägg 1532 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Palax 600 kombi ngn med erfarenhet här?

nilsszzon  
#810885 Har kommit över en Palax 600 traktordriven vedmaskin som stått ute ett tag, och skulle önska komma i kontakt med ngn som kört en del med en likadan.


Senast redigerad av nilsszzon fre 19 jan 2024, 13:32, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Palax 600 kombi ngn med erfarenhet här?

Åkesson  
#822233 Hej

Klabben som du precis kapade skall ju ramla ned på armen som då släpper taget på den horisontella 4 kants stången som startar klyvfunktionen. Sen när automatiken kommit tillbaka ( kolven fullt inne) så måste armen fjädra tillbaka till ursprungsläget och gripa tag i 4 kants armen igen. Dock sitter de ju en spärr till detta som slår till så fort man öppnar buren över klyven.

Lägg gärna upp bilder så skall jag försöka förklara. Har tyvärr inte bilder på vår som vi inte har kvar.

Mvh Stefan

Avatar Fallback

Re: Palax 600 kombi ngn med erfarenhet här?

nilsszzon  
#822234 ...
Senast redigerad av nilsszzon fre 19 jan 2024, 13:33, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Palax 600 kombi ngn med erfarenhet här?

Skogsnördennorrland  
#822242 Sitter en ”Arm” ute på ventilpaketet , som styr när klyven startar , ganska vanligt att den spricker och ger med sig och då går ej klyven som den ska . Sen som tidigare talare sa, se över länkage och fjäder (ska sitta en liten fjäder som drar tillbaka ) om den gått en del , kan jag rekommendera att införskaffa nytt länkage till klyven . Finns inget värre än då de jävlas med det !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).