Vedmaskiner, flishuggar

Uppgradera vedklyv

1 inlägg 1268 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Uppgradera vedklyv

Simpa1  
#809827 Jag har två st nema hk 70 tror jag. Dom tar iallafall 70 cm längd båda två. Men dom är inte helt lika så säkert olika årsmodell på dom. Den ena gick elmotorn sönder på så jag skaffade en ny motor, köpte då en 4kw istället för den 3kw som satt på. Den klyven har även en skada i kolven så jag kan egentligen bara klyva 50 cm med den för jag vill inte dra in skadan i cylindern. Tänkte eventuellt att jag skulle se efter en ny cylinder till den och då kom tanken att kanske även passa på att byta pumpen på den. Tror att det sitter en 11cc pump på idag. Någon som är kunnig inom området som kunde vägleda lite vilken storlek på pump/cylinder som kunde vara passande? Såg på flowfit att dom har tvåstegspumpar, det hade ju vart lite kul att ha en sn pump så att klyven blev snabbare än den är nu men samtidigt starkare när tvåstegspumpen växlar ner. Elmotorn är som sagt en 4kw med 1420 rpm om jag inte minns fel.



   TS
Trejon
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).