ATV och UTV i skogen

Sprängskiss

5 inlägg 825 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sprängskiss

halvproffs  
#815442 Hallå! Har ett litet problem med min Polaris 850- 11årsmodell. Letar efter en sprängskiss pga att styret står lite snett när den går rakt fram. Troligtvis har den fått sig en smäll när jag kört fram virke från skogen.

Eller finns det någon som kan förklara hur jag ska fixa det?
Är inte så mycke men det stör mig 🙃.
Kan inte fixa det med silvertejpen heller 😉



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss

anersimyra  
#815446
halvproffs skrev:Hallå! Har ett litet problem med min Polaris 850- 11årsmodell. Letar efter en sprängskiss pga att styret står lite snett när den går rakt fram. Troligtvis har den fått sig en smäll när jag kört fram virke från skogen.

Eller finns det någon som kan förklara hur jag ska fixa det?
Är inte så mycke men det stör mig 🙃.
Kan inte fixa det med silvertejpen heller 😉

Jag antar att du redan kollat styrstagen så att de inte är krökta..🙂👍

Avatar Fallback

Re: Sprängskiss

Cat554  
#815449 Du har inget annat en styrstagen att justera på. Annars skal hela styrestammen skiftas ut. (Evt. justeras med makt:)) OH

Avatar Fallback

Re: Sprängskiss

Cat554  
#815494 Skal rette meg selv litet. Det er jo splines mot servoen, om den er mycket fel. OH

Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss

halvproffs  
#815503
anersimyra skrev:
halvproffs skrev:Hallå! Har ett litet problem med min Polaris 850- 11årsmodell. Letar efter en sprängskiss pga att styret står lite snett när den går rakt fram. Troligtvis har den fått sig en smäll när jag kört fram virke från skogen.

Eller finns det någon som kan förklara hur jag ska fixa det?
Är inte så mycke men det stör mig 🙃.
Kan inte fixa det med silvertejpen heller 😉

Jag antar att du redan kollat styrstagen så att de inte är krökta..🙂👍


Jo bägge var lika krokiga så jag trodde dom skulle vara så men dom är borttagna och rätade. Ingen skillnad. Mycket märkligt för där jag kört har det inte varit dålig framkomlighet.
Mycken tack för sprängskissen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).