ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 600564 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

laserfinder.se  
#98043 Vi kör med en Vizac 750cc ULV, samt Avestavagnen - ingen vinch och ingen kran, men vi använder ekipaget till allt möjligt och maskinen är mkt stark, fungerar bra att ha hela vagnen full med sand/grus t.ex och till virke går det också att höja lemmarna på vagnen för att få med mer. Vizac var väldigt mycket kraft för lite pengar, dock har den haft några smärre barnsjukdomar, relativt enkla att åtgärda dock.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

4takt  
#98545
Jerrka skrev:Tror du dessa drar nå bättre då än de "hynda" orginal ja ha? Tycker de ser ganska lika ut!


Hej har du däcken kvar?
hur mycket vil du ha för dom?
Mvh 4takt

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Håkan1  
#98805 Jag letar efter en ATV för timmerkörning, fick bra tips i "ATV Titan" här. Ingen har nämnt Bombarier, nån som kan uttala sig om detta märke?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mickev  
#98814 Bara som info om du missat de, Bombardier, can-am och brp är samma maskin... bara att man bytt namn från olika år.

4takt: Kan de vara så att de var mina däck du tänkte på? Jag har 2 uppsättningar liggandes om du var av intresse.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

4takt  
#98835 Hej ja jag är intresserad av däcken har du någon info och pris.Mvh.
nu vet jag inte om detta svar kommer till rätt ställe, :oops:

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

4takt  
#98836
4takt skrev:Hej ja jag är intresserad av däcken har du någon info och pris.Mvh.
nu vet jag inte om detta svar kommer till rätt ställe, :oops:

jodå det funkade, :P

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mickev  
#98877 4takt, jag skickar dig ett pm så vi slipper hålla på i tråden...

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

örjan46  
#100159 hej kör en cf moto x7 600 cc är hel nöjd

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

matz  
#102956 har just köpt en kawa kvf 360..har bara kört 3 mil..men tycker den drar mycket bränsle..vad är normalt vid lätt körning..verkar ha dragit 4 liter milen

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

4takt  
#102960 Våran suzuki 500cc drar 1liter milen, men är din spritt ny? dom drar ju mer när dom är nya,

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mickev  
#103140 Jepp, vänta tills inkörningsperioden är över och undersök närmare därefter vad den drar. Drar den väldigt mycket då också bör du kontakta återförsäljaren så får dom undersöka. Som 4takt säger, dom drar iregel mer som ny.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

halvproffs  
#103185 1 liter milen/Polaris 450. Drog betydligt mer när den var ny.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

ollonet  
#103401 har en gammal kawasaki 350.Löser uppgiften galant \m/

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Christofer  
#106009 Precis inhandlat en Suzuki LT-A500XP med Kranman 1100.
/Christofer

Bild

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

ryared  
#106493 Hej på dig!

Jag kan berätta en del om olika märken jag har haft!

Börjar med den sämsta:

Can-am 800 vägreggad limited svindyr hoj med mycket problem. Kostade 150 000 kr, damasker är riktigt dåliga fick byta tre gånger,tutan gick sönder, skramlar när man gasar mellan 80-90, var tvungen att göra service vid 10, 25, 50 och 100 timmar på verkstan, svindyrt, synliga detaljer som rostat efter ett halvår. Oseriösa återförsäljare med mycket dålig kunskap. Har varit i kontakt med Can-am om detta. Damaskerna hävdar dom att det kommit upp smuts i och gått sönder, pratade med en annan mekaniker och han hävdade att det var för lite fett i dom och det är därför dom har bränt. Skramlingen tog dom inget ansvar för, har ni en can-am så skit i att göra servicen, gör det själv för garantin gäller inte än då, tutan hävdade återföräljaren att den skulle tåla normalt slitage (jag sa till honom att jag inte satt en svetstång på tutan så att den tutade dygnet runt), när jag konfronterade can-am om den oseriöa återförjäljaren och vad han hade för utbildning så hade han inte fått någon sådan (dom vill nog bara vräka ut så mycket atv:s som möjligt och inte ta något ansvar)

Arctic cat 500 med manuell växel
Hyfsad bra masakin som är prisvärd som jag har haft lite problem med förgasarn men gick på garantin annars har den tuffat på bra. Tycker det var bra att man kunde välja växel själv.

Polaris 6 Hjuling 500
Rena arbetsmaskin, ingen rolig maskin, väldigt stabil, bra flak att lasta grejor på. Man skall se upp med dragsnöret sätt på det ordentlig annars kommer det in fukt i startmotorn. Detta hände mig men efter lite tjat så fick jag det som en goodwill reparation. Lite klen motor om man skall dra tunga grejor. Klen generator.

Arctic cat 700 mud pro
Grym maskin med en helt otrolig bra lågväxel. Verkar som den orkar allting. Det enda som krånglat är att displayen har slocknat men det förutsätter jag att det går på garantin. Den har lastgaller tycker det är bättre med flak.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).