ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 600482 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Jerrka  
#79884 Har inte testat än, men det är mellan 70-80 cm snö hemma nu, så ja ska ut i helgen och se om man tar sig ut på skiftet med piggkedjor utan vedvagn ? Den lär väl bara tugga sig ner och dra sakta framåt, så nå vettigt spår att köra med vagn efter lär det nog inte gå att få till :(

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Obon85  
#82587 Hej!

Ny i detta forum, Har i dagsläget en KVF 750 -08 med avestavagnen 4.2 kran....


Skall försöka hitta en bild...


Mvh Obon

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82604 Gör det, bilder är kul.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

rickard  
#86111 Nu träder jag fram efter ca ett och halvt års medlemskap och smyg tittande :wink:
Jag kör en vägreggad sportsman 800 -08.. super nöjd.. inget extra .. funderar på nya däck men jag tycker original däcken funkar rät bra ändå..

Bild

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86119 Fick du riva ner hela motorn efter det där eller bara "starta-köra" :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86123 Det är ju en Polaris uvskogen... Såklart bara starta köra. ;)
Skämt åsido, av mina kompisar är det bara en som har en 4 hjuling som verkligen tål bad på riktigt och som inte har blivit stående hittills. Han kör Honda 350 rancher med elknappväxel. ALLA andra har nångång fått remslir eller andra problem efetr riktiga bad.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

rickard  
#86128
Uvskogen skrev:Fick du riva ner hela motorn efter det där eller bara "starta-köra" :surp:

När jag kände att marken försvann så tänkte jag samma tanke att nu måste man upp med motor.. men när jag väl hade "klivit" av så gick den som vanligt i dendär positionen (var snabb på stänga av så klart). vart mycket förvånad men glad (in suget ligger ovanpå tanken, även intaget för ventilationen för variatorn men den kom det in en heldel vatten i) men det tog en stund (ca 2 tim) innan jag och en till fick hjulen på rätt sida om myrkanten, hjulen ville som åka under myrkanten. men när den väl var på "fast myrmark" så gick den för egen maskin därifrån

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86137
rickard skrev:
Uvskogen skrev:Fick du riva ner hela motorn efter det där eller bara "starta-köra" :surp:

När jag kände att marken försvann så tänkte jag samma tanke att nu måste man upp med motor.. men när jag väl hade "klivit" av så gick den som vanligt i dendär positionen (var snabb på stänga av så klart). vart mycket förvånad men glad (in suget ligger ovanpå tanken, även intaget för ventilationen för variatorn men den kom det in en heldel vatten i) men det tog en stund (ca 2 tim) innan jag och en till fick hjulen på rätt sida om myrkanten, hjulen ville som åka under myrkanten. men när den väl var på "fast myrmark" så gick den för egen maskin därifrån

Fantastisk. Kul bild förresten.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mickev  
#86171 Ja men välkommen ut ur storskogen och in på hygget skogsforum rickard :)

Ja de var en fin premiärfastkörning du gjorde. För er som inte vet så var de min hjuling som fick wincha upp han. Besvärligt läge men upp kom han, på sista winch omtaget där så tappade jag sprinten till kroken ner i myren. Den är fortfarande spårlöst försvunnen i djupet men som tur var hann rickard kroka fast kroken i hjulingen innan så den fick jag behålla :)

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

alias  
#86208
rickard skrev:Nu träder jag fram efter ca ett och halvt års medlemskap och smyg tittande :wink:
Jag kör en vägreggad sportsman 800 -08.. super nöjd.. inget extra .. funderar på nya däck men jag tycker original däcken funkar rät bra ändå..

Bild


... om man kollar på bilden så skulle jag nog föreslå pontoner istället för nya däck! :lol:

Får väl också passa på att välkomna dig till detta forum och dess många skogstokiga träskallar till användare. :)

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Fiat 4WD  
#86299 Dagens!

Hur många av er därute har vält med sin ATV och/eller skogsvagn? Är det vanligare än med traktor/skogsvagn?

Hårt å erkänna men "incidenter" har en tendens att inträffa emellanåt.

Jag får väl erkänna att jag lagt skogvagnen på sidan ngr gånger. Tyvärr har jag inga bilder att glädje er med. ::???:

mvh
Anders

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

idolf  
#86423 Kör en Kawasaki 360 06a.
Den har funkat bra för mig, har den till allt möjligt.
Men funderar på att byta till någon med servo.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mickev  
#86668 Har inte lagt ikull nån av mina senaste 2 polarisar, men vagnen en gång. Hade grusflaket på och de var sista lasset som skulle ut i skogen och de hade blivit mörkt så där de skulle av blev de sidotipp istället... Eftersom de gick så fort att lasta av då åkte man ju på att köra ett lass till då :-)

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

mats_o  
#86838 HAr bara provat att "kliva" av lite snabbt när lutningen närmade sig 45 grader.
Trodde leran var jämn under ytan men det var visst ett skogsmaskinsspår där så jag hamnade i drickat ner till höfterna. Hjulingen klarade sig kvar på kanten faktiskt så en rätt enkel bärgning och några timmars tvättande senare så var den ok igen

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

rickard  
#87012
alias skrev:
rickard skrev:Nu träder jag fram efter ca ett och halvt års medlemskap och smyg tittande :wink:
Jag kör en vägreggad sportsman 800 -08.. super nöjd.. inget extra .. funderar på nya däck men jag tycker original däcken funkar rät bra ändå..



... om man kollar på bilden så skulle jag nog föreslå pontoner istället för nya däck! :lol:

Får väl också passa på att välkomna dig till detta forum och dess många skogstokiga träskallar till användare. :)

MVH
Alias


hehe.. ja de kanske de man ska ta å satsa på i stället :grin: Tack tack för välkomnandet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).