Bilar

Extraljus

41 inlägg 20746 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Extraljus

Södraskog 2  
#525235
Flu skrev:En annan fråga på samma bil. (Amarok) Hur kopplar man in elen till kåpan? Innerbelysning, högt bromsljus och elbakruta. Kåpan har en kontakt där jag tror allt är framdraget men har bilen nån motsvarande? Eller är tanken att man skall dra det själv? Nån som vet?
Det är isof om kåptillverkaren har ett kabel lite att fortsätta med, Annars är det bara att skapa egna anslutningar. Ev kan det finnas eladaptrar på skyddet.se

Avatar Fallback

Re: Extraljus

Flu  
#525278 Jag tjuvade ström från baklampan. Funkar fint. 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Extraljus

skogshasse  
#525937 jag har använt 4 st bosch 225 på mina bilar i många år och varit nöjd med både längd och bredd på ljuset nu funderar jag på att köpa nya så då undrar jag vad ni rekomenderar ska man köpa 4 nya 225 or eller ska man köpa något annat
det jag tycker är viktigt är att det lyser långt

Användarvisningsbild

Re: Extraljus

Södraskog 2  
#525943
skogshasse skrev:jag har använt 4 st bosch 225 på mina bilar i många år och varit nöjd med både längd och bredd på ljuset nu funderar jag på att köpa nya så då undrar jag vad ni rekomenderar ska man köpa 4 nya 225 or eller ska man köpa något annat
det jag tycker är viktigt är att det lyser långt
Nbb xenon med inbyggd ballast dyra men bra

Användarvisningsbild

Re: Extraljus

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525948
Södraskog 2 skrev:
skogshasse skrev:jag har använt 4 st bosch 225 på mina bilar i många år och varit nöjd med både längd och bredd på ljuset nu funderar jag på att köpa nya så då undrar jag vad ni rekomenderar ska man köpa 4 nya 225 or eller ska man köpa något annat
det jag tycker är viktigt är att det lyser långt
Nbb xenon med inbyggd ballast dyra men bra

NBB xenon har jag nyligen fått på min Ranger. Väldigt bra ljus. Kombinerar dessa med en ledramp på taket. Dubbla knappar.
1537870334_20180925_120903.jpg

Användarvisningsbild

Re: Extraljus

Erre  
#525982 Dom NBB är sjukt bra. :-bd

Avatar Fallback

Re: Extraljus

Flu  
#526019 Får du lång ljudbild med NBB Xenon, @uvskogen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Extraljus

Flu  
#526020 Ljusbild. Ska det vara.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extraljus

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526025
Flu skrev:Ljusbild. Ska det vara.

OK för mig men jag valde bredd före längd.. Men han sa att de fanns i "pencil" variant också.
Men det är det starkaste ljus jag någonsin haft. Har i och för sig bara kört med vanliga klassika runda förut. Men ändå, väldigt ljust blir det! :grin:

Avatar Fallback

Re: Extraljus

skogshasse  
#526678 är det någon som vet om man kan köpa nya originallyset så man istället får h4 eller xenon i strålkastarna

Användarvisningsbild

Re: Extraljus

Södraskog 2  
#526679 Brukar vara mer än bara lyktorna som behövs, tex den automatiska lastregleringen som måste finnas för att besiktiga

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).