Mangan skrev:Tja, min 339xp har ju inte varit felfri, så jag antar att det här med 2-taktsmotor är en fluga.
Mangan skrev:Tja, min 339xp har ju inte varit felfri, så jag antar att det här med 2-taktsmotor är en fluga.
tallen100 skrev:Mangan skrev:Tja, min 339xp har ju inte varit felfri, så jag antar att det här med 2-taktsmotor är en fluga.
Har några väl fungerande sågar som har över 40 år på nacken bara att tanka och starta.
Lycka till med det på en batterisåg, skulle själva motorn fungera efter så många år så kan du glömma att batteriet gör det och glöm även att det finns något batteri som passar i sågen. Så det kommer bli tyst när framtidens veteransågsamlare är ute på träffar, om nu inte batterisågen är en bananfluga
jannee skrev:Elmotorn är nog inte det som kommer eller kan ställa till problem utan den eller det som ska se till att motorn kan arbeta. I dag är det stenåldersteknik detta med sladd eller batterier/ackumulator
Den dagen du kan sätt dig i din elbil och bara köra utan att behöva tänka på hur motorn får sin energi - då kommer verkligen elmotorn till sin rätta och få en ljus framtid.
Denna teknik finna redan idag i mindre skala men måste finnas överallt och bli tillgänglig jämt.
M.a.o. när räckviddsbegränsningen upphört, humant pris på elbilen - då som först kommer nog dödsstöten för dieselbilen.
r93 skrev:Efter ha kört från kalmar till Legoland i semestertider så blir det problem med steg 2, var rejäl kö på samtliga mackar längs med vägen, och då tar en tankning 5 min, ska varje bil stå i 30 min så måste mackarna byggas ut rejält!!
r93 skrev:Efter ha kört från kalmar till Legoland i semestertider så blir det problem med steg 2, var rejäl kö på samtliga mackar längs med vägen, och då tar en tankning 5 min, ska varje bil stå i 30 min så måste mackarna byggas ut rejält!!