Motorsåg och handhållet

Den förbannade miljön

34 inlägg 12025 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Den förbannade miljön

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6446
Huggis skrev:
Mangan skrev:
Huggis skrev:Blir nog att jag ersätter 346:an med 339:an för motorsågröjningsarbetet framöver med.


Jag har en 339:a, vet inte om jag gillar den (har ca 0 i erfarenehet av motorsågning), skulle vara intressant om du gav din syn på den. Kommer in mycket skit (och snö) i luftfiltret, tycker jag.


Är det gamla eller nya 339:an, den med lite mer kräm i (2,4 häst) du har?


339xp, köpt för 2,5 år sedan. Får kolla mer när jag kommer hem.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Huggis  
#6456
swe#kipp skrev:Huggis har du öppnat upp ljuddämparna på nån 372:a ??
eller nån annan såg för den delen ,,,,


Nej, vi har avtal med vår återförsäljare, dom reparerar och sköter våra sågar och vi använder dom. Väldigt begränsat med mekartid.

   TS
Avatar Fallback

Re: Den förbannade miljön

Huggis  
#6457
Mangan skrev:
Huggis skrev:
Mangan skrev:
Huggis skrev:Blir nog att jag ersätter 346:an med 339:an för motorsågröjningsarbetet framöver med.


Jag har en 339:a, vet inte om jag gillar den (har ca 0 i erfarenehet av motorsågning), skulle vara intressant om du gav din syn på den. Kommer in mycket skit (och snö) i luftfiltret, tycker jag.


Är det gamla eller nya 339:an, den med lite mer kräm i (2,4 häst) du har?


339xp, köpt för 2,5 år sedan. Får kolla mer när jag kommer hem.


Snackade med min jobbarkompis som har en såg som din, han sa faktiskt nu när jag frågade honom att hans såg inte tålde någon form av väta. Att filtret lätt blev smutsigt. Så du är nog inte ensam :/

Kanske ska köra vidare på 346:an då...

   TS
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6471
Ferguson skrev:
MasseyFerguson skrev:en kompis pappa har en sådan såg och hanverkar nöjd.
Anledningen till att vi vill byta 346:an är att den börjar bli sliten. pappa vill gärna ha en 346 igen men jag vill prova ngt annat


Blir en dyr affär med 2 nya sågar, är den så slut att den inte går att använda som andrasåg?

Min nyaste såg är från -95 så jag kanske är lite för snål för att ha en talan :)


Den är riktigt sliten... det är inte heller alltid den sartar och går som den ska göra

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).