Motorsåg och handhållet

Tjuvkoppla gräsklippare

5 inlägg 792 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tjuvkoppla gräsklippare

Paus  
#814194 Hej. Har bytt startbatteri i en gammal stiga självgående gräsklippare med elstart. Jag använde en mejsel för att dra runt tändningslås och det funkade några gånger. Men nu händer inget, det går bara två sladdar till låset. Jag har testat att kortsluta dessa men utan resultat. Hur fasen kan jag göra för att få den att starta, snöret är ingen bra idé att dra i.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tjuvkoppla gräsklippare

tallen100  
#814197 Följ kablarna från tändningslåset och titta om någon kabel lossnat vid startmotorn, det tyder på det om inget händer när du lägger ihop kablarna.

Användarvisningsbild

Re: Tjuvkoppla gräsklippare

Paus  
#814212 Tack. Ska göra det, för i min värld om det bara finns två kablar så ska dessa kopplas samman för att starta, om man inte ska blanda in jord

   TS
Avatar Fallback

Re: Tjuvkoppla gräsklippare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#814215 När min klippare stått ett tag så är den heldöd. Då drar jag en startkabel från batteri + direkt till startmotorn. Då snurrar den igång i ren förskräckelse.

Avatar Fallback

Re: Tjuvkoppla gräsklippare

Tralsmo  
#814216 Ja antar att stoppfunktomen på klipparen är mekanisk å kontrolleras av gasvajern som är choke ,gas å stopp.

Om så är fallet så ska du ha + på ena kabeln å den andra går till solenoiden på startmotorn.
På tändningslåset

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).