Motorsåg och handhållet

Partner trimmer B246 går ej.

3 inlägg 633 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Partner trimmer B246 går ej.

Jörgen Json-Schauer  
#810319 Hej. Ny här på detta forum. Har en äldre trimmer av märket Partner B246. Svårigheter att starta den, går oftast igång på startgas men dör strax därefter. Får inte upp den på några varv! Justerat på låg och högfartsskruvarna utan resultat. Bensin kommer till blåsan men stiftet är torrt. Stiftet har gnista. Haft isär förgasaren och rengjort den och det lilla bränslefiltret men ser inga tecken på skador eller slitage. Membranet ”ser” helt ut. Verkar som om den inte får bränsle och bara går på startgasen. Jag har slut på idéer vad det kan vara! Hjälp.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner trimmer B246 går ej.

Rotvältaren  
#810499 Även om membranet ser helt ut kan det vara defekt. Det ska vara mjukt och följsamt, med tiden hårdnar det. Som första hjälp kan du testa att lägga membranet i olja och dra över natten, detta kan mjuka upp det så pass att motorn går men det är bara en temporär fix.

Användarvisningsbild

Re: Partner trimmer B246 går ej.

Jörgen Json-Schauer  
#810501 Ska prova detta. Tack för rådet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).