Motorsåg och handhållet

Byta till Biltema svärd?

7 inlägg 1577 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byta till Biltema svärd?

Fredrikmu  
#803078 Hejsan, jag har lagt ner lite energi på att få igång en gammal McCulloch Minipro35; själva motordelen lyckades jag med och den både går och startar nu som en klocka. Däremot lyckades jag inte köpa rätt kedjelängd, chansade och den blev lite lång.

Jag började då fundera på om jag istället skulle köpa nytt svärd och har inte tänkt mig lägga mer än nödvändigt så har kikat på biltemas modell, vad säger ni, är det galet (farligt av ngt skäl?) eller är det bara att köra?

Tack,



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Byta till Biltema svärd?

TorbjörnLindroos123  
#803102 Med tanke på att sågens modell inte verkar vara riktad för professionellt användande så går det nog bra med biltemas svärd som är billigare. Är väl topptrissan som kanske ger upp lite tidigare med billigare saker. Håll lite extra koll så svärdet inte får för mycket grader om kvaliteten på materialet är mjukare också....

Avatar Fallback

Re: Byta till Biltema svärd?

tallen100  
#803116 Det enda "farliga" är väl att det troligen inte håller lika länge som ett dyrt märkessvärd, men då är det väl bara att köpa ett nytt 😀

Användarvisningsbild

Re: Byta till Biltema svärd?

Elis76  
#803142 Det finns mycket att önska sig av kvalitén på många av Biltemas produkter. You get what you pay for.

Användarvisningsbild

Re: Byta till Biltema svärd?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803151 Sitter Biltemasvärd i vedmaskinen. Med tanke på priset så håller dom förvånansvärt bra. 😀

Användarvisningsbild

Re: Byta till Biltema svärd?

Vante  
#803165 Jag köpte ett metsuri svärd ett Kina svärd med kedja var olje torr svärd och kedja mera blöt plåt mot en Origon svärd som har mer härdat plåt det är som flera Kina produkter de slösar in dit fett eller olja att producera.

Användarvisningsbild

Re: Byta till Biltema svärd?

JensSkoog  
#803225 Varför inte dra på Jula och köpa ett Oregon svärd och kedjor.
Här i Norge är åtminstone det något av det billigaste du kan köpa, när
man ser bort från Biltemas svärd som är rena skiten!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).