Motorsåg och handhållet

Cannon bars svärd ? Dolmar

4 inlägg 853 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Cannon bars svärd ? Dolmar

Jonas9090  
#779516 Hejsan allesammans , sitter och kikar lite på skogsvektygs hemsida och ser att dom har en modell som heter Cannon . Blev genast sugen att beställa ett nytt 15 tums av det märket då dom hade någon deal med 15tums svärdet samt 5 kedjor för 1099kr . Är det någon i gruppen som använder sig av dessa svärd och kan säga vad du/ni tycker om dom . Ha en fin kväll



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Cannon bars svärd ? Dolmar

Alex Strömberg  
#779521
Jonas9090 skrev:Hejsan allesammans , sitter och kikar lite på skogsvektygs hemsida och ser att dom har en modell som heter Cannon . Blev genast sugen att beställa ett nytt 15 tums av det märket då dom hade någon deal med 15tums svärdet samt 5 kedjor för 1099kr . Är det någon i gruppen som använder sig av dessa svärd och kan säga vad du/ni tycker om dom . Ha en fin kväll

Hört mycket bra om dem, lite tunga men bra kvalitet. Ska nån gång köpa ett svärd själv.

Användarvisningsbild

Re: Cannon bars svärd ? Dolmar

Williamm  
#779531
Jonas9090 skrev:Hejsan allesammans , sitter och kikar lite på skogsvektygs hemsida och ser att dom har en modell som heter Cannon . Blev genast sugen att beställa ett nytt 15 tums av det märket då dom hade någon deal med 15tums svärdet samt 5 kedjor för 1099kr . Är det någon i gruppen som använder sig av dessa svärd och kan säga vad du/ni tycker om dom . Ha en fin kväll


Om det är de kedjorna som var i fempacken med bara kedjor, så är de någon urgammal oregonmodell.
Står 21a på drivlänkarna, samma som det sitter på sågar man hittar som stått många år.
Inte samma kvalitet/prestanda som de 21bpx vi köper idag. Blir ok när man filat dem, men inte lika bra som de nya.

Kan vara bra att veta, tänker jag. Svärdet har jag hört ska vara bra.

Användarvisningsbild

Re: Cannon bars svärd ? Dolmar

anersimyra  
#779538 Cannons svärd håller som tidigare sagts hög kvalité, de har ett kraftigt lagrat noshjul. De är inga lättviktsvarianter men jag gissar att de är något lättare än Tsumuras motsvarande solida svärd. Själv föredrar jag dock Tsumura light som förutom att vara lättare har ännu högre hållbarhet än ett cannon. Angående de kedjor som William nämner så håller jag med om hans omdöme.. 😮

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).