Motorsåg och handhållet

Motorsågen går baklänges. Husqvarna 44.

48 inlägg 9679 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Motorsågen går baklänges. Husqvarna 44.

Alex Strömberg  
#790200
Andvändare skrev:
Mange skrev:Att den tänder till på fel håll är inget unikt eller konstigt, normal baktändning. Är det bara det är det ingen fara.
Prova igen först ska du se den går. Stift CJ7Y, inget R...


Är inne på mitt andra CJ7Y nu i denna såg som jag bytte till efter ditt tips. Den har gått många timmar nu tack vare din ovärderliga hjälp. Så stort tack för det!

När jag skulle byta till champion i min andra såg, 234SG, får jag fram att det ska vara champion cj8 i den. Men blev lite osäker för det gick inte att hitta så tillförlitliga tabeller /reservdelslistor för den sågen.

Tror du det kan stämma med cj8 till 234SG?
Nyfiken fråga antar att skillnaden mellan 7 och 8 är värmetalet? Men vad står "y" för?

Är 7 i 234 också

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågen går baklänges. Husqvarna 44.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#790205 Även 234 ska ha cj7y.
Y visar att elektroden går nedanför sockel.
Vissa motorer behöver ha utan Y, annars slår det i kolven.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågen går baklänges. Husqvarna 44.

PRN  
#837776 Skoj problem jag har en å som är helt galen å några till på hyllan , jag har själv bara skruvat i sågar med generator å nu när jag petar å donar så läser jag om tyristorn ? Jag har nå gammal 140s som har nån sån .
Men är int det bara en säkring/regulator ? Eller är jag helt dum i skallen .

Jag är helt mindblown å har aldrig reflekterat på andra maskiner som bara har en spole som röjsågar ?

Vad knäppt att det ska sitta en liten gynnare där å . Å jag som trodde att de tre tändspolarna jag har är tvärkass till 44an så är det den där mojängen 505 32 55-39 i 44ans sprängskiss .

Ja tack för ideeena om denna 44ans såg .
Hälsningar Paul-Roger

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).