Motorsåg och handhållet

effektskillnad 95-oktan handelsbensin/aspen 2-t

127 inlägg 50683 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27874 Jag är drabbad av en sjukdom som heter Kronisk nyfikenhet.
Många har fått liv förstörda av detta o änny finns ingen lyckad medicin mot det.

Jag har upptäckt att det oftast är enklare och gå till källan o få korrekt information än o sanacka en massa utan belägg. Inte så mycket skitsnack o hålla ordning på då utan man kan koncentrera sig på fakta o dra slutsatser där av.

De flesta tycker det är intressant o roligt o berätta om sina produkter o deltar gärna i seriösa diskussioner. Även kritik är ofta önskat så deras produkter kan förbättras.
Det blir ett utbyte, de ser vad som jag är intresserad av o får då reda på vad som är viktigt för mig.

Kund kontakt kallades det för förr...

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27875
swe#kipp skrev:Fråga om man skulle tjäna effekt på att blanda eget på deras racing soppa ???

ingen sås att rekomendera kompisens ford gick inget bra på denna soppa.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27878 Hur långt svärd hade den?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28003 Passa på nu o fråga, fram med lite nyfikenheter så vi kan gå till botten med detta en gång för alla!

Måste väl finnas mer o umdra över än så här?

Användarvisningsbild
Robin  
#28010 Jag kör på 95 för att det är bra mycket billigare helt enkelt.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28020 Priset är ju en stor sak. Men det får ju avvägas med produkten.

Användarvisningsbild
masterchief  
#28021 Jag ger gärna några kronor mer för en produkt som förhoppningsvis är hälsosammare för användaren.
Hur man än ser det så är man rätt nära utblåset på en motorsåg med näsan 8)

Avatar Fallback
hejmer  
#28089
masterchief skrev:Jag ger gärna några kronor mer för en produkt som förhoppningsvis är hälsosammare för användaren.
Hur man än ser det så är man rätt nära utblåset på en motorsåg med näsan 8)
Sant, o ska man sen köpa nån bra olja o spä med oxå så skiljer det nog inte så många kronor, skönt att slippa lukta moped me när man kommer hem efter arbetsdagen...

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28101 Det irriterar mig att jag inte har svaret i denna fråga. Jag om någon borde ju veta.... Pinsamt var ordet.....

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28117
Nolltax AB skrev:Det irriterar mig att jag inte har svaret i denna fråga. Jag om någon borde ju veta.... Pinsamt var ordet.....

Vilken fråga? Menar du tråden generellt?
Svara på! Bättre sent än aldrig!

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28118
Mange skrev:Passa på nu o fråga, fram med lite nyfikenheter så vi kan gå till botten med detta en gång för alla!

Måste väl finnas mer o umdra över än så här?

du kan se om du kan få fram vilka märken som har tappats med aspen det kunnde vara intressant med tanke på att vi betalar 20kr litern nu
och jag vet att agrolen är billigare och det är där som den stora frågan är vad är det för alkalyt i agrolen och det är lantmänens eget märke.

sen läste jag att deras två takts olja skulle minska nersmutsningen av luft filtret genom att inte kasta tillbaka så mycket olja det är ett stor vill farelse jag får byta filter efter 1 dag då är det helt ner kladdat med 2 takts olja

sen kan du fråga varför andra alkalyter funkar bättre än vad aspens gör och fråga varför då man har en bättre effekt med annan alkalyt .
sen kan du fråga dom när man destilerar fram alkalyten där kommer du att få ett fint svar?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28120 Agrolen kan vi väl ta senare....
En sak i taget..

Kan du ställa frågorna lite tydligare?

Vill du ha reda på vilka mackar som säljer Aspen eller?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28121
knaggen skrev:.
sen kan du fråga dom när man destilerar fram alkalyten där kommer du att få ett fint svar?

Även detta kanske du kan förtydliga lite...

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28133
Mange skrev:
knaggen skrev:.
sen kan du fråga dom när man destilerar fram alkalyten där kommer du att få ett fint svar?

Även detta kanske du kan förtydliga lite...

om jag omformulerar så
när tar dom ut alkalyten vid destilation är det när dom börjar eller är det i slutet när dom har tagit allt som är gott

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28134
Mange skrev:Agrolen kan vi väl ta senare....
En sak i taget..

Kan du ställa frågorna lite tydligare?

Vill du ha reda på vilka mackar som säljer Aspen eller?

på min ort så finns det inga mackar som säljer aspen utan dom säljer sina egna märken
utan vad jag vill ha fram är det aspen som dom tappar i agrolen dunkarna med tanke på att lantmänen äger varu märket aspen

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).