Öppna kategorin

Lantbruk vs skogsbruk

48 inlägg 2600 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lantbruk vs skogsbruk

Lars Lundqvist SLU  
#838399 Det spelar ingen roll vad du tycker om andra jobb. Det finns många kontorsjobb som berör lantbruk/skogsbruk. Alla sysslar inte med produktionen på fältet.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Lantbruk vs skogsbruk

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#838400 om nu inte TS är ett troll så verkar han vill segla fram på bönder/ skogsägares bekostnad.
Jag föreslår att du blir EU-byråkrat, du verkar ha de rätta förutsättningarna

Avatar Fallback

Re: Lantbruk vs skogsbruk

jannee  
#838409 För att uttala sig om hur det är att vara bonde eller skogsägare måste man mer eller mindre på heltid ha denna syssla.
Det är väldigt intressant hur kvickt folk fjärmar sig från verkligheten så fort de kommer in bakom ett skrivbord. 👎
Hur lätt som helst att tala om för folk hur de ska göra, men tyvärr är det oftast inte hela sanningen, verkligheten ser nästan alltid helt annorlunda ut.
Ett litet ex:
Rådgivaren säger efter markkarteringen hur mycket gödning respektive kalk man bör lägga på.
Tidigare gjorde man som föreslagits, dock blev inte resultatet som förväntat.
Däremot blir idag resultaten betydligt bättre eftersom man har GPS styrda traktorer, datorer som talar om vilka givor man ska lägga ut.
Innan gjorde man efter bästa förmåga, vilket visade sig inte vara direkt optimalt.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).