Öppna kategorin

Om man vill "jobba lite i skogen"?

3 inlägg 777 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Om man vill "jobba lite i skogen"?

FilipWessman  
#826162 Jag har några frågor omkring att jobba i skog.

Min bakgrund är att jag aldrig jobbat med kommersiellt skogsbruk, men med naturvård. Jag har körkort ABC och Ra. (Och ett Grönt Kort men tror det har gått ut nu). Jag har gått en trädgårdsutbildning och sedan blivit landskapsingenjör. Som sådan driver jag eget företag och kallar mig trädgårdskonsult. Men under vintern har man inte så mycket jobb. Och inkomst behöver man ju.

Så jag funderar på att jobba extra i skogen. Period blir i så fall mitten av oktober till gissningsvis slutet av februari. Geografin är Hässleholm i norra Skåne, alltså där granskogen går över i lövskog - vi har en hel del av båda.

Nu mina frågor:

1: Finns det ett behov av folk som kan hoppa in under vintern för kortare engagemang. Tidsperioder i mitt fall är dagar/veckor/månader.
2: Jag har FA-skatt, och kan både ta lön eller fakturera. Vilket skulle funka bäst?
3: Vad är bästa sättet att få kontakt med någon som skulle vara intresserad?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Om man vill "jobba lite i skogen"?

jannee  
#826169 Du kan börja med att ringa runt till sågverk (virkesinköpare), de kan ha skogsentreprenörer som ibland behöver någon som fäller det övergrova.
Om inte kan de kanske hänvisa till någon/några som kan vara i behov extern hjälp - naturvårdsuppdrag eller liknande.

Användarvisningsbild

Re: Om man vill "jobba lite i skogen"?

anersimyra  
#826171 Ta reda på vilka/vem som kommunerna i din närhet upphandlat för att utföra naturvårdsuppdrag och kontakta dessa aktörer..🙂👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).