Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 164741 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#812453 Har aldrig varit så pass förkyld, hosta eller snuva = sådant som folk i normalfall kan stanna hemma från jobbet.
Har även tydligen ett väldigt lågt IQ eftersom jag struntat i att vaccinera mig.
Däremot "lite" värk i knä och höftleder, tyvärr finns det tydligen inget vaccin mot detta.
Inbillar mig lite att det är den ammoniakdoft man utsätts för lite då och då kanske inte varit helt fel.
Som chaffis träffade man dagligen på olika människor i princip över nästan hela Sverige, omedvetet byggda man troligtvis upp ett gott immunförsvar.
Nu är det visst ett nytt virus som vi över 75 borde ta ett vaccin mot, undrar lite om det ändå inte är en ny skrämselpropaganda.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#812535 Jag tycker inte att vi ska stressa för mycket över viruset, de flesta har blivit utsatta flera gånger, och de flesta har vaccinerats x antal gånger också.
Vacciner, vi har ganska bra överblick över biverkningar och vilka risker det finns, det har trots allt Läkemedelsverket och generellt hela Skandinavien gått igenom och kategoriserat fallen.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

JensSkoog  
#812541
Tor R skrev:Jag tycker inte att vi ska stressa för mycket över viruset, de flesta har blivit utsatta flera gånger, och de flesta har vaccinerats x antal gånger också.
Vacciner, vi har ganska bra överblick över biverkningar och vilka risker det finns, det har trots allt Läkemedelsverket och generellt hela Skandinavien gått igenom och kategoriserat fallen.

Det blev väl sagt tidigare att med tiden ville Corona bli som
en förkylning för dom flesta av oss. Nån sjukdom som kommer och går.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Alvarsson  
#828124 Ett högt pris att avstå vaccination. Ni som tror er veta bättre än vetenskapen. Vaccinet räddade 1,4 miljoner liv på global basis, 18500 Svenska liv räddades av vaccinet. Samma gubbar i denna tråden som förnekar kunskap, förnekar kunskap exempelvis om att det fossila bränslet förorsakar klimatkrisen.
https://www.dn.se/sverige/anna-bratt-ho ... ccination/

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#828138 Ändå tycks gubbarna leva och bemöta ditt insnöade svammel i flera trådar om både det ena och det andra än i denna dag 👍

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Alvarsson  
#828141 Där kom en av dom.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#828142 Allt är inte svart eller vitt.
Frugan har jobbat inom sjukvården, varit noga med influensavaccin men även tagit 5 sprutor "coronavaccin".
När hon skulle ta de 6:e sprutan var hon inte fullt 100 % frisk, istället tog de en coronatest och mycket riktigt hon hade någon typ av corona.
Själv har jag inte tagit någon spruta mot något, ja förutom mot stelkramp, då i det militära.
Än så länge känner jag mig frisk, lite smak och lukt bortfall har jag visserligen haft under de senaste åren, men inget värre.
Undrar lite om inte det är bra att andas in lite ammoniakdoftande luft regelbundet - blir lätt så när man dagligen umgås med tamboskap.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Alvarsson  
#828143 Håller med dig Jannee allt är inte svart eller vitt. Dock kan man konstatera att vaccinet hade stor inverkan på folkhälsan.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#828154
Alvarsson skrev:Ett högt pris att avstå vaccination. Ni som tror er veta bättre än vetenskapen. Vaccinet räddade 1,4 miljoner liv på global basis, 18500 Svenska liv räddades av vaccinet. Samma gubbar i denna tråden som förnekar kunskap, förnekar kunskap exempelvis om att det fossila bränslet förorsakar klimatkrisen.
https://www.dn.se/sverige/anna-bratt-ho ... ccination/


Ännu ett inlägg från forumets största vetenskapsförnekare.
Vaccinet gav inte immunitet och stoppade inte spridning vilket forskarna visste väldigt tidigt.

Nu med facit i hand så kan vi nog konstatera att vaccinet varken gjorde för eller emot. Dödligheten i Sverige har legat kvar på normala nivåer. Några har räddats av vaccinet och några dödats av biverkningarna.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Alvarsson  
#828155 Här kom en till.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Rotvältaren  
#828156 Till syvende och sist är det upp till varje enskild människa att besluta om man vaccinerar sig eller låter bli och det behöver ingen annan ens ha en åsikt om.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Alvarsson  
#828158 Där häller jag med dig att det är den enskilde som skall bestämma. Men samtidigt skall man inte förneka vaccinets stora positiva inverkan på folkhälsan. Det att förlita sig på folk som besitter hög kompetens har gång på gång visat sig att va rätt förnuftigt.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#828168
Alvarsson skrev: Men samtidigt skall man inte förneka vaccinets stora positiva inverkan på folkhälsan. Det att förlita sig på folk som besitter hög kompetens har gång på gång visat sig att va rätt förnuftigt.

Ett tips, säg inte det till alla de som drabbades av narkolepsi och fick sina liv mer eller mindre förstörda när de vaccinerade sej mot svininfluensan.
De som blev drabbade och de som känner någon drabbad har all anledning att vara skeptiskt till ett nytt vaccin som tagits fram I panikfart, det handlar inte om att vara "folihatt" utan om sunt förnuft.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Alvarsson  
#828170 Ok, men jag kan i alla fall säga detta till de 18500 människor som vaccinet räddade livet på i Sverige, enligt forskarnas uppfattning.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#828187
svampbob skrev:Nu med facit i hand så kan vi nog konstatera att vaccinet varken gjorde för eller emot. Dödligheten i Sverige har legat kvar på normala nivåer. Några har räddats av vaccinet och några dödats av biverkningarna.

Enligt https://sverigesradio.se/artikel/lakeme ... accinering dog 280 personer av biverkningar. Så du menar att vaccinet bara räddat några hundratal personer i Sverige när t.ex. WHO uppskattar det till häraden 25000 i Sverige enligt https://www.svd.se/a/kE7aEL/who-covidva ... v-i-europa

100 gånger fler räddade än dödade är ju inte varken för eller emot utan synnerligen mycket för och det som gjort att dödligheten legat kvar på normala nivåer👍

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).