Skogsnyheter

Intressant debatt i ATL

6 inlägg 1722 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Intressant debatt i ATL

Badger  
Elmia
Avatar Fallback

Re: Intressant debatt i ATL

maltex  
#826378 Det intressanta är att Stjärnsund knappast kan förknippas med orörd natur och skonsamt skogsbruk rent historiskt. Så någon har hittat på lite gran.

Användarvisningsbild

Re: Intressant debatt i ATL

Badger  
#826379
maltex skrev:Det intressanta är att Stjärnsund knappast kan förknippas med orörd natur och skonsamt skogsbruk rent historiskt. Så någon har hittat på lite gran.


Vet inget om platsen. Texterna ger intrycket att det är fullt av knärot i skogarna där.

   TS
Avatar Fallback

Re: Intressant debatt i ATL

maltex  
#826382 Det är en gammal bruksort, en av det tidigare slaget. Så man kan mer än tänka hur mycket kolved det har gått åt i närområdet.

Användarvisningsbild

Re: Intressant debatt i ATL

Badger  
#826383 Oavsett, om man får tror debattörerna så verkar det vara en livlig och hotfull debatt på "byn" undrar om det är vanligt på fler ställen i landet? För egen del har jag inte träffat på en enda icke skogsägare som haft något att säga om skogen i området.

   TS
Avatar Fallback

Re: Intressant debatt i ATL

maltex  
#826394 Det intressanta är att den skog och natur som är en produkt av ett intensivt brukande under typ 300år inte längre ska kunna brukas pga höga naturvärden, vad ska då brukas och hur. Då mycket av Sveriges sk naturskog är nån form av kulturmark är det ju väldigt lätt att det blir intresse konflikter. Det är väl inte helt ovanligt med div olika lokala skogsskyddsgrupper som rycker ut för att skydda det dom anser att är orörd natur. Hur konflikt sökande dom är beror nog på.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).