Socialt (mer om oss)

Stockholmsjävlar

38 inlägg 4425 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

Tralsmo  
#801173 Trådrubriken är något provocerande å över gränsen enligt min mening.


Däremot är de en väldigt intressant tråd.

Själv har ja aldrig använt trådrubriken i min tankeverksamhet.

Apan å långa farbrorn är ju numera portat , Tintin likaså.
Även mer som ja inte kommer ihåg .
Jaaaa de tycker ja är åt helvete.

I min värld så tänker ja i bland,, jävla nållåttor.
Har inget me stockholmare å göra alls.
När utbölingar kommer å har åsikter om de dom inte har en aning om då blir de jävla nållåttor i huvudet.
Tyvärr förekommer det alldeles för ofta i skogsbruket numera.

Man ska ha klart för sig att varenda människa har förutfattade meningar om både de ena å de andra.
Annars ä man nog inte människa, tror ja.

Man måste förhålla sig till sina förutfattade meningar å begripa att de Ä förutfattade meningar.
Då har man en chans att va seriös.

Ett mycke värre skällsord än stockholmsjävlar för mig är stureplanspolitiker.
Dom behöver ju inte nödvändigtvis komma från Stockholm.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

svampbob  
#801175 Ja jag öppnade kanske Pandoras ask med den här tråden.
Det är ju inte så att nollåttorna inte har har förutfattade meningar om bönder och lantisar. Det var självklart inte menat som en kritik av Stockholmare i allmänhet utan mera att vi ska se oss själva och våra fördomar i spegeln.

Att generalisera är en överlevnadsstrategi. Skulle vi inte göra det skulle vi ständigt stå och flåsa som en häst när minsta förändring har skett.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801176
hfab skrev:
Mangan skrev:Ja, ni lär ju bli av med mig i alla fall. Inte för att det spelar någon roll, men tror ni det lockar fler folk hit? Eller kommer det bli en sista bastion för fördomsfulla och inskränkta människor? 🤔

Slå upp ordet "ironi"
Tror det avskaffades i vissa delar av landet på -90 talet


Vem var ironisk, tror du?

Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801177
svampbob skrev:Ja jag öppnade kanske Pandoras ask med den här tråden.
Det är ju inte så att nollåttorna inte har har förutfattade meningar om bönder och lantisar. Det var självklart inte menat som en kritik av Stockholmare i allmänhet utan mera att vi ska se oss själva och våra fördomar i spegeln.


Jaha, du kör på "alla andra har fördomar, så varför skulle inte jag få ha!" 👍

Tycker du det är bra att folk har fördomar om bönder, eller vore det bättre om färre hade det?

Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

Williamm  
#801185
svampbob skrev:Borde vi ha en tråd där vi kan vräka ur alla våra fördomsfulla sanningar.

https://helagotland.se/bli-prenumerant/ ... bd-0kr-dp1

Inget nytt... De drar in pengar till ön sägs det, men de driver upp priserna på allt också...

Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

jannee  
#801189 När jag körde igång skulltorkarna som varit oanvända i över 20 år fick jag en del gliringar.
Jag kunde väl i stället vara så modern att jag plastade höet som alla andra bönder gör i stället för att förpesta dagar och kvällar/nätter med detta djävla oljud.
Ja, jag kör med torkarna kontinuerligt 1:a veckan, därefter är det ca 12 tim/dygn tills höet är torrt.
De som stördes var ättlingar till tidigare bönder - barn och barnbarn.

Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

tallen100  
#801207 Många av "trotarbönderna" har inställningen att de som bor och verkar på landet ska rätta sej efter dom och vara tysta, för på "landet" ska det minsann vara tyst när det fina välutbildade folket kommer några veckor på sommaren.
Dom är så dumma att dom tror att folk ska se upp till dom och rätta sej efter dom, men det blir ju precis tvärtom.
Stanna gärna i stan, ingen tvingar ut er på landsbygden 🤣

Ska tillägga att det finns bra "trottorbönder" också, men dom är nog I minoritet 😉

Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

svampbob  
#801214
Mangan skrev:
svampbob skrev:Ja jag öppnade kanske Pandoras ask med den här tråden.
Det är ju inte så att nollåttorna inte har har förutfattade meningar om bönder och lantisar. Det var självklart inte menat som en kritik av Stockholmare i allmänhet utan mera att vi ska se oss själva och våra fördomar i spegeln.


Jaha, du kör på "alla andra har fördomar, så varför skulle inte jag få ha!" 👍

Tycker du det är bra att folk har fördomar om bönder, eller vore det bättre om färre hade det?


Nej så menade jag verkligen inte. Alla generaliserar och det är ett mänskligt beteende.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

DinMamma  
#801224 Vilket gnäll på er

Ni gnäller ju mer än karlar i kvinnokläder som inte får läsa sagor för barn.

Jag som trodde att skogshuggare var karlakarlar som agerade men numera verkar det som om monty python fick rätt

Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

Brorsan  
#801225 Jag gillar inte att dom tog bort 0766 som riktnummer, då blev vi ju 08 or här i skärgården också. 😀 😉

Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

svampbob  
#801226
Brorsan skrev:Jag gillar inte att dom tog bort 0766 som riktnummer, då blev vi ju 08 or här i skärgården också. 😀 😉


Helt rätt då ni allihopa har blivit ena riktiga fruntimmer 😉

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

Brozzlaren  
#801237 Jag säger bara Lars Ekborg. " Bunta ihop dom o slå ihjäl dom bara" Man kan inte tro att den timide Bebbe Wolgers har skrivit den monologen. Finns på tuben.

Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

Bax  
#801238 Det är fantastiskt, folk flyttar ut i Sveriges största industriområde, jordbrukslandskapet... och förväntar sig att det ska vara tyst 😤

Användarvisningsbild

Re: Stockholmsjävlar

Raggarö  
#801240 Det heter inte Stockholmsjävlar här - Det heter Badjävlar, det spelar ingen skillnad varifrån de kommer, det är beteendet...... 😎

Raggarö

Avatar Fallback

Re: Stockholmsjävlar

isteskog  
#801248 Eller "stassbor" 😉

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).