Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11290 inlägg 2319444 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#834559
JensSkoog skrev:
Williamm skrev:
anersimyra skrev:
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:Huggarbrallor av jeansmodell från Engelbert & Strauss. Det var ena tunga rackare, men de är jävligt bekväma med den bästa stretch jag hittills haft på huggarbrallor av stretchmodell..🙂

Inte direkt billiga, anar det mig 🤣
Men, ska man ha arbetskläder så ska de vara bekväma. En
använder rent för mycket tid i dom till att man ska snåla 😀

De kostade faktiskt inte mer än lite drygt 2000 inklusive moms..🤑🤑

Då är Stihl X-light billigare. Och de väger ingenting jämfört med hva tecnical extreme och Pfanner galdiator extreme.

X-light kostar 2590 här, och Advance X-treme 5490. Jag gillar Advance X-treme som jag fick köpa eftersom jag skulle hålla kurs, men då fick jag ett bra pris annars hade jag inte köpt dom. Annars gillar jag starkt mina Timberman!

Jag ser nu att brallorna inte kostade mer än 1449:- inklusive moms..🤑 Nu har jag använt dem i några dagar och de är såpass sköna att jag beställer ett par till och hänger undan mina timbermen..😃

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Brorsan  
#838587 Mina få batterimaskiner av blandade fabrikat jag har börjar bli dåliga i batterierna och någon motor.
Nu vart det storinvestering i ett fabrikat.
Hoppas det är bra kvalité i dom.
Fördelen är att dom har väldigt många olika maskiner.
Nackdelen är ju priset.
Fortsättningsvis kan jag köpa batterilösa maskiner.
Jag började med dom jag använder mest.


Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#838590 Det där är kvalitet, @Brorsan 🤩
Har samlat Milweaukee några år nu, och är inte besviken.
Köpte nyss Milwaukee Multiverktyg och lämnade min Blåborsch över till grannen.
Använder deras tigersåg och deras vinkelslip mycket ofta. Skönt när man inte behöver sladd.
Priset är ju inte så illa när man har batterier och laddare frå förut.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#838593 Jag har samma färg på maskinerna och är nöjd. Jag har en kompis som också kör rött i hela sin firma och han säger att urladdade batterier som ligger i kylan kan haverera. Nu pratar vi norrländsk kyla.

Torgue Test Channel testade just Kina maskiner som går på röda eller gula batterier.

https://youtu.be/ewXYUln3ghY?si=IBSeIS1GZQkQTpuY

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#838596 Intressant test, "Svampbob"!
Har erfart själv att batterier som förvaras under noll när de är urladdade får tas in i värmen en tid innan de tar laddning.
Blåbosch, Milwaukee och Stihl är samma i det, men jag har aldrig upplevd att de har havarerad. Här är det sällan under minus 25.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#838599 Lithiumbatterier kan haverera under -20 eller så, bara genom att ligga i kylan. Beror lite på sorten förstås.

Normalt tar de även skada att laddas i minusgrader, laddaren känner av detta och vägrar ladda.

Så era erfarenheter stämmer gott med teorin. 🙂

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Ent  
#838600 Bra tips! Jag kan nog ha varit lite ovarsam på den punkten, men hittills verkar batterierna ha klarat sig, peppar peppar. Man får göra bättring, helt klart.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Williamm  
#838797 Köpt ett par Pfanners huggarkängor med boa. Jag tänker de ska vara bra för när jag skotar manuellhugget och måste ut och såga här och var. Och liknande.
Hoppas jag gissat rätt och 44 passar.

Det blev också en saxkrok till måttband en bachokil och lite filar.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Badger  
#838800 Har precis beställt en WolfGarten stångsåg för att stamkvista lite.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Williamm  
#839298 Nu har kängorna kommit, väldigt sköna. Smala och lite långa men jag har inte så breda fötter som tur är.


Och så blev det en ny svetshjälm. Min gamla esab la av.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Elis76  
#839492 Ett par Hestra jobbhandskar.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Bert1  
#839494 En dubbelverkande teleskopkolv på dryga 3m slaglängd och en 4dels yxa har trillat in här det sista

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#839545
. En Echo 501..🙂

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Badger  
#839557 Efter tips här i forumet om att ha med sig en grensax när man går och tittar på sina röjningar köpte jag en en sån här för 250kr på Amazon (nu slutsåld till det reapriset) https://www.wolf-garten.com/se/produkte ... 1b36ba8ba4

Testade i helgen och det är ingen dum ide. Funkar smidigt att plocka bort lite sly eller låg stamkvistning om man missat på något ställe och inte så jobbig att bära med sig.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#839646
anersimyra skrev:
1712520215_img_5706.png
. En Echo 501..🙂

Skönt att du kommit ur batteriträsket 🤣 👍

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).