Traktorn i skogen

NH TL90 2003 Diverse Problem

6 inlägg 1304 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

NH TL90 2003 Diverse Problem

Jonas6691  
#810237 Hej
Första inlägget
Har en NH TL 90 2003 knappt 5000 tim.
Söker repararör /verkstad som kan denna modell . Fyrhjulsdrift ligger i konstant , Hög/låg
växel lägger bara i låg växel , kraftuttag fungerar ej , dessa aktiveras elektriskt .
Jar prövat byta säkringar och relän.
Jag bor mellan Växjö och Kalmar
Jonas



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: NH TL90 2003 Diverse Problem

Bert1  
#810240 Uråsamaskinaffär sålde väl NH innan iallafall
Annars borde väl vilken traktorverkstad som helst i din närhet klara av och hjälpa dig

Avatar Fallback

Re: NH TL90 2003 Diverse Problem

alias  
#810241
Bert1 skrev:Uråsamaskinaffär sålde väl NH innan iallafall
Annars borde väl vilken traktorverkstad som helst i din närhet klara av och hjälpa dig


Fritt ur minnet så hade jag sagt att både Uråsa och Sundahls sålde NH vid denna tidpunkt. Återförsäljarnätet var ju rätt stabilt för de olika märkena fram till för 5-10 år sedan när det blev "hela havet stormar" över vem som skulle sälja och serva vilket märke.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: NH TL90 2003 Diverse Problem

devlin  
#810276 Du kan väl alltid fråga på maskinisten.net eller Vi som kör New Holland på Facebook - kanske finns någon mer insatt där
https://www.facebook.com/groups/2119760468129884

Avatar Fallback

Re: NH TL90 2003 Diverse Problem

jannee  
#810283 Vet inte var du hör hemma, men dessa är verkligen duktiga.
Hör med Kolsbygds Maskincenter, Kolsbygd 112
070 336 77 65

Avatar Fallback

Re: NH TL90 2003 Diverse Problem

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#810314
Jonas6691 skrev:Hej
Första inlägget
Har en NH TL 90 2003 knappt 5000 tim.
Söker repararör /verkstad som kan denna modell . Fyrhjulsdrift ligger i konstant , Hög/låg
växel lägger bara i låg växel , kraftuttag fungerar ej , dessa aktiveras elektriskt .
Jar prövat byta säkringar och relän.
Jag bor mellan Växjö och Kalmar
Jonas


Troligt att alla felen har samma ursprung. Fyrhjulsdriften, kraftuttaget och snabbväxeln hanteras av olika sektioner i samma ventilpaket.
Är traktorn servad och skött som den ska? Tänker framförallt på växellådans filter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).