Traktorn i skogen

"Farm tractor in the forest"

5 inlägg 1846 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"Farm tractor in the forest"

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#809334 Hittade en engelsk översättning som staten Maine i USA gjort av den svenska "Virkestransport med jordbrukstraktor".

https://www.maine.gov/dacf/mfs/publicat ... forest.pdf

Tyckte det var lite kul. Den är ju dessutom i puiblic domain för icke-kommersiellt bruk,.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: "Farm tractor in the forest"

Hema  
#809341 Fick lära mig lite nytt. 👍

Användarvisningsbild

Re: "Farm tractor in the forest"

Aqualize  
#813303 Intressant. Visst håller det mycket värde men också lite föråldrat - undra om amerikanarna tror vi än idag bara kör med vajerkranar? 🤣

Avatar Fallback

Re: "Farm tractor in the forest"

Torleif  
#813349 Jag fick frågan om vi fortfarande kör med vajerkran. . Av en amerikan som hade läst den. Jag svarade att småskogsägare som jag själv kör vidare med vajerkran precis som på 80-talet medan de större har griplastare och stora kärror och lunningsgrip att lunna med. Han tyckte det lät förnuftigt med utrustning i olika effektivitetsklasser beroende på vad skoginnehavet bär ekonomiskt.

Avatar Fallback

Re: "Farm tractor in the forest"

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813426 Så länge man hugger med motorsåg, så passar en vajerkran bra. Den mesta tiden läggs ändå på sågandet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).