Inomgårdsmaskiner

Snöslunga

18 inlägg 6369 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

bmbamse  
#808098
Elis76 skrev:
bmbamse skrev:Jag har en Gilson 26"...

Du har möjligtvis inte några bilder på Din Gilson att visa?


Här kommer lite bilder: Jag har visst blandat ihop dem, så Mr Gilson är född 1981 och Mr Toro är född 1980 👍

Bild


[url=https://skogsforum.se/skogsbilder/image.php?album_id=236&image_id=9911]
Bild


Bild


Bild

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

J1m  
#820126 2016 köpte vi en al-ko Snow Line 620 E II. Bor i södra Sverige så mycket snö kommer det såklart inte men pga min reumatism blev det ganska
nödvändigt och ett välkommet hjälpmedel som jag klarar av att köra en stund när väl snön kommer.
Slungan har både manuell dragstart och el-start som man nyttjar genom att sätta in en förlängningsladd med 220V.
Första gången jag skulle starta den testade jag med dragstarten, det var helt omöjligt att få igång den, testade sen med el-starten istället.
Den var svår att få igång men efter mycket körande av startmotorn gick den till slut igång och jag fick undan snön.
använde den ett par tillfällen till med samma strul att få igång den, utan el-start går det bara inte.
Så ifjol kom det lite snö och jag drog fram maskinen hällde på ny bensin, nu går den inte ens att starta längre, den hostade till en gång sen svarde den inget mer.
Nu idag tog jag fram den igen, kollade tändstiftet och om där var gnista allt ok, så testade med el-start igen. samma sak som ifjol den hostade till en gång sen inget mer, höll på 30 minuter men den är död. Maskinen gick totalt ca 4 timmar sen... 👎

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

toker72  
#820131 En ny maskin har ju garanti startar den inte med dragstart är nått fel så lämna in den.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).