Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Valmet 911.3 with mini joystic

5 inlägg 566 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 911.3 with mini joystic

Jozo  
#835753 Hello, excuse my english.
Has anyone Valmet 911.3 with mini joystic and Maxiexplorer? I bought used one, but i have not experiences with harvester.
I can't grab cutted tree from ground only with delimbing knives. Is it possible with mini joystic? I asked here in Slovakia and Czech republic, but it looks, that no one have mini joystic.
Thank you for all responses.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Valmet 911.3 with mini joystic

skogsjan695xl  
#835775 It shouldn't be a problem, it should be only to close at the same way you do on a forwarder.

Avatar Fallback

Re: Valmet 911.3 with mini joystic

hfab  
#835779
skogsjan695xl skrev:It shouldn't be a problem, it should be only to close at the same way you do on a forwarder.

Men då stänger väl även matarhjulen?
Jag uppfattade det som att han ville kunna plocka med bara kvistknivarna.
Vilket jag förövrigt själv vill veta hur man gör...

Användarvisningsbild

Re: Valmet 911.3 with mini joystic

skogsjan695xl  
#835859
hfab skrev:
skogsjan695xl skrev:It shouldn't be a problem, it should be only to close at the same way you do on a forwarder.

Men då stänger väl även matarhjulen?
Jag uppfattade det som att han ville kunna plocka med bara kvistknivarna.
Vilket jag förövrigt själv vill veta hur man gör...


Ja så är det nog ja. Jag har för mig nån av knapparna på höger pallet är stäng kniv/hjul öppna.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 911.3 with mini joystic

Jozo  
#835874 Hello, thanks for responses, today i changed some settings in TerMan. Now is possible close knives with upper button on right joystick, and close with button on right palette. But knives pressure is very weak. Is not possiblle to lift up thin tree from ground. I found knives pressure settings, but only for delimbing, not for grabbing. Has someone any idea how to solve it?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).