Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Gamingvärlden anammar skogsbruket och skogsmaskiner i FS 19

18 inlägg 14671 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gamingvärlden anammar skogsbruket och skogsmaskiner i FS

Joakim S  
#795543
LAZER WOOD skrev:Hej!
Har du skaffat f22 på pc eller konsol?
Om du har skaffat det på konsol så kan jag inte hjälpa dej!
då jag bara spelar på pc!

Ok. Det är på konsoll. Jag tror jag hittat ett skifte i Elm Creek som går att köpa. Ska kolla sen. Tack för svar

Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Gamingvärlden anammar skogsbruket och skogsmaskiner i FS

LAZER WOOD  
#797871
rejser skrev:När jag skulle plöja för första gången i mitt liv i höstas så testkörde jag olika körmönster i simulator för att se vad som verkade smidigast... Dock gick inte spelet igenom plöjdjup....



Går du in på internet och söker på fs19 moddar. Så finns det faktiskt en hel del både kartor och en massa nya maskiner och tror till och med att det finns plöjdjups modd!

Användarvisningsbild

Re: Gamingvärlden anammar skogsbruket och skogsmaskiner i FS

LAZER WOOD  
#797872
rejser skrev:
AKKAMAAN skrev:Fantastiskt så realistiskt detta har blivit. Grafiskt så ser det ut att ligga på ungefär samma nivå som de skogsmaskinsimulatorer som t ex JD och Komatsu har på marknaden för t ex skolor.
En undrar jag har är när man kör dettapå en laptop dator så lär det väl innte räcka med "piltangenterna"! (??)
Hur ser den reglage-hårdvara ut som man behöver för att köra både skördare och skotare i simulatorspelet?


Traktor finns en del hårdvara för, men inte sätt någon för skördare skorare faktiskt.
Men det är anpassat för att spelas med handkontroll så 1 knapp kapar trädet från stående, samma knapp matar fram den längden man vill och kapar trädet.
Man har en analog spak som tillsammans med några andra knappar styr kranen.

Finns lite mer att pilla på till pc än till konsol.


Då ska jag tala om för dej att det finns moddar så du kan köra träden fram o tillbaka och kvista kan även tilta aggregatet upp och ner precis som i verkligheten finns även modd så du kan välja mellan tall o gran när du upparbetar träden.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).