Skogsmässor

Elmia Wood 2022

122 inlägg 30565 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

JohannesG  
#759895
Mangan skrev:Ingen som såg til Malwas batterimaskin?

Den stod längst bort i Malwas monter.

Kul att träffa några av er också. 😀

Elmia
Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759907 Tror nog att utställarna är sega sista dagen, en av anledningarna till att jag brukar åka upp första dagen .
Apropå Jobo, pratade en stund med en lite äldre man där( säkert lika gammal som jag 🙃 ) på engelska.
Tänkte lite att han talade bra engelska utan finsk brytning när han sa han talade om han var återförsäljare för Jobo på Irland!
Inte så ofta man förknippar den gröna ön med skog

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Seb macahan  
#759912 Fast vi var ju där fredag förmiddag, och tyckte engagemanget hos vissa var svalt redan då. Jag har själv stått på mässa i 4dagar och vet hur trött man var dag 4 så all respekt. Men man måste ju vara intresserad av det man visar upp. Ett ex vi provade lite olika maskiner med vändbar stol som var omöjliga att vända runt i. Säljarna står utanför o ser att besökarna försöker vända runt utan o lyckas. När det i själva verket är att man behöver slå till tändningen för att få luft i bälgen till luftfjädring en så stolen kommer upp. Lite dåligt och ger ju dålig marknadsföring. Hur många åker därifrån i tron om att det nästan var omöjligt att komma runt?

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

Elmhult  
#759922 Var där igår. Tyckte det var bra. De flesta försäljare var på gång. Kranman var lite svala i bemötandet. Honda fyrhjulingar var skittrevliga och vi fick åka ett varv på deras terrängbana. BJM skördaraggregat var skitbra. Snackade säkert en 20 minuter med farbrorn som hade ett aggregat på sin Terexgrävare. Farsan köpte nästan en Lotin vildsvinsfälla. BJM kan definitivt vara intressant om en tio år då det är dags att gallra 20 ha granplantering. En nederländskt företag som utförde laserskanning av skog var också fantastiskt bra. Mycket trevliga och förklarade väl hur det gick till. Kände och klämde på Echo röjsågar och motorsågar. Verkar vara bra skit! Fyrtaktsmotor som gick på tvåtaktssoppa! Frun som älskar stora bilar hade nog tagit med sig en Isuzu pickup hem om hon bara hittat nycklarna. 🙂

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Alex Strömberg  
#759923 Tänkte åka men glömde helt bort att de var i juni... Har för mycket på jobbet ändå så att göra. Hade velat kolla Husqvarnas tält men får väl åka nästa år

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759924
Alex Strömberg skrev:Tänkte åka men glömde helt bort att de var i juni... Har för mycket på jobbet ändå så att göra. Hade velat kolla Husqvarnas tält men får väl åka nästa år

Du får nog vänta lite längre, skogselmia/elmia wood är inte varje år

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Alex Strömberg  
#759925
gnisten83 skrev:
Alex Strömberg skrev:Tänkte åka men glömde helt bort att de var i juni... Har för mycket på jobbet ändå så att göra. Hade velat kolla Husqvarnas tält men får väl åka nästa år

Du får nog vänta lite längre, skogselmia/elmia wood är inte varje år

Nehe de var ju b

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

Amatörhuggare 62  
#759928
Den turkosa skogstraktorn från Österrike kommer inte ihåg namnet? Men 2.6milj

Seb Är det Pfanzelt Pm Trac ?? du tänker på

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

svampbob  
#759932
Alex Strömberg skrev:
gnisten83 skrev:
Alex Strömberg skrev:Tänkte åka men glömde helt bort att de var i juni... Har för mycket på jobbet ändå så att göra. Hade velat kolla Husqvarnas tält men får väl åka nästa år

Du får nog vänta lite längre, skogselmia/elmia wood är inte varje år

Nehe de var ju b


Nästa år är det SkogsNolia. Tycker jag mig ha läst.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759936
svampbob skrev:
Nästa år är det SkogsNolia. Tycker jag mig ha läst.


Och var i världen är detta då?

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

svampbob  
#759938
Zixten skrev:
svampbob skrev:
Nästa år är det SkogsNolia. Tycker jag mig ha läst.


Och var i världen är detta då?


Umeå.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

uffejohan  
#759939 Vi var där när de öppnade i torsdags och tycker nog att de var rätt bra på hugget i de flesta montrar. Särskilt Espegard som fick sälja två fiffiga rensgaller att fästa på gaveln till deras säckhållare. Bra rabatt och dessutom en bunt säckar på köpet. Plus penna, mugg och fin jutekasse till ICA-besöken.
Perfekt monter för en smålänning 👍👍

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Lillesves  
#759944 Var där i fredags. Bra bemötande av de representanter jag pratade med. T. ex. Kranman hade svar på mina frågor och mer därtill.
Däremot blir man trött på annat folk som inte ser att man står och diskuterar nånting och bara bryter sig in.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Seb macahan  
#759978
Amatörhuggare 62 skrev:
Den turkosa skogstraktorn från Österrike kommer inte ihåg namnet? Men 2.6milj

Seb Är det Pfanzelt Pm Trac ?? du tänker på

Ja precis.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759996 Film från mässan. 😀

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).