Skogsmässor

Elmia Wood 2022

122 inlägg 30567 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Elmia Wood 2022

Torbjörn Johnsen  
#735074 Elmia skickar ut ett pressmeddelande idag om att man kör nästa Elmia Wood den 2-4 juni 2022. Med delvis ny inriktning. Mässan skulle egentligen ha gått det här året men flyttades fram p g a Coronan. Elmia skriver själva att nästa mässa inte blir lika stor som tidigare.

Den blir inte lika stor som tidigare, av det enkla skälet att pandemin fortfarande håller sitt grepp om stora delar av världen.


Enligt Elmias vd Agne Bengtsson är skogen viktigare än någonsin både som kolsänka och samtidigt som skogsbruket i delar världen får kritik för sina metoder.

Elmia Wood har länge varit skyltfönstret mot världen för rationell nordisk skogsteknik. Även i den nya situationen erbjuder Sverige efterfrågat kunnande och nytänkande. Mer än hälften av skogarna är privatägda och stora arealer brukas med hög tillväxt som skapar många värden, med stor hänsyn till naturen.

– En viktig aspekt är alla andra värden som skogen bidrar med. Skog är så mycket mer än växande träd och det ska vi också belysa, fortsätter Agne Bengtsson.


De större skogsmaskintillverkarna har tidigare deklarerat att man satsar på en egen mässa, Swedish Forestry Expo. Den skulle ha gått på Solvalla i Stockholm i april nästa år men har nu flyttats fram till 2023 p g a fortsatt oro för Corona-påverkan enligt arrangören.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

Sture Andersson  
#754478 Kolla lite på inträde och priser för utställare här , är det rimliga priser . Torbjörn du som jobbat med detta , är det såna utgifter för att driva detta ,eller är det ocker.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754481 Vet sedan tidigare att Elmia halvofficiellt prissätter för att dämpa efterfrågan. Det är inget självändamål att slå besöksrekord, utställarna vill träffa folk som de har potential till att göra affärer med.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

alias  
#754485
busholle skrev:Vet sedan tidigare att Elmia halvofficiellt prissätter för att dämpa efterfrågan. Det är inget självändamål att slå besöksrekord, utställarna vill träffa folk som de har potential till att göra affärer med.


Det låter logiskt att man som utställare vill att den egna kostnaden för medverkan på mässan ska generera affärer och inte bara stilla "allmänhetens" nyfikenhet.

Som besökare är det ju också trevligare om det inte är supertrångt och att utställarna har tid att byta ett par ord med en om sina produkter eller tjänster.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

daniel.fredrixon  
#754504 Om man ser till antalet besökare är Elmia Wood lite som en musikfestival med den skillnaden att det är banden som betalar mest för att deltaga.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755024 Nu är det klart att jag satt Kärrabol på världskartan. Hoppas många kommer och hälsar.
1649269976_4e94d53a-5452-4110-99de-20460cb88a0d.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Torbjörn Johnsen  
#755511 Nu har Elmia släppt utställarlistan till den kommande Elmia Wood-mässan 2-4 juni. Även om de största maskintillverkarna saknas så är det en diger lista och det är många internationella företag som är med.
Här kan ni se den senaste versionen av utställarlista:
https://www.elmia.se/wood/utstallarlista/

   TS
Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2022

pontiacfarmer  
#757141 Nog dags å börja planera in 2 dagar i år - torde bli lättare att få ledigt i år haha ;)

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

ananders  
#757333 Då sket sig förmodlingen med att åka till Elmia. 👎

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Erre  
#757353
ananders skrev:Då sket sig förmodlingen med att åka till Elmia. 👎

Nej! Svårt att komma loss ifrån jobbet?

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Torbjörn Johnsen  
#757369 Elmia verkar ha stora ambitioner när det gäller scen-programmet på mässan. Ni hittar dagsprogrammen för alla tre dagarna här:
https://www.elmia.se/wood/for-besokare/ ... sprogram2/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

ananders  
#757373
Erre skrev:
ananders skrev:Då sket sig förmodlingen med att åka till Elmia. 👎

Nej! Svårt att komma loss ifrån jobbet?


Mmm, sprutjour. Kan få besked på fredagseftermiddagen om man har tur, om det blir någon körning under helgen.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Erre  
#758402 För dåligt driv här. Jag å svärfar rullar upp på fredag eftermiddag.
Hoppas på en grym camping kvällen till lördag.
Vad hette kullen vi var vid sist?
Bullenskorv, fire stove och några öl finns till dom som vill ansluta.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

ananders  
#758410
Erre skrev:För dåligt driv här. Jag å svärfar rullar upp på fredag eftermiddag.
Hoppas på en grym camping kvällen till lördag.
Vad hette kullen vi var vid sist?
Bullenskorv, fire stove och några öl finns till dom som vill ansluta.


Jag hoppas också på att kunna komma upp på fredagskvällen efter jobbet, jag har frågat en kollega om att byta helg men ej fått något svar ännu.

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758413 Har planerat besök 2 juni. Kärrabols "monter" verkar ju bli ett bra "utflyktsmål"

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).