Skördare

Valmet 948

8 inlägg 872 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 948

Felgen  
#836030 Hei, håper noen kan hjelpe meg. Jeg har et 948 valmet aggregat jeg forsøker og bruke på min hitachi 135 graver.
Jeg har kjørt den litt men den har lett for og blåse ut simring i hydmotor til sågen. Jag kjør agregatet på hammer hydraulik med fri retur. Men det kan virke som om agregatet inte slippe igjennom retur olje når knapparne slippes. altså når ingen funksjoner går. Så da jobber gravern opp høyt mottrykk i agregatet.

Er det noe feil i blokka? Er den laget for konstant trykk? Er det noe måte å kunne få retur olja til å gå gjennom agregatet og tilbake til tank konstant.
Hvor høyt trykk skal det være? Det virket også som om overløps olja i sag motorn ikke kom ut fort nok .slik at simringen flyr ut. Jeg laget en liten ekstra utløp fra motorn til agregatets retur. men det hjelper lite nå inte agregatet slepper ut retur.

PÅ forhånd takk for tips



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 948

Cat554  
#836034 Har du lagt en ekstra fri retur direkte til tank? Det må du nok ha, for hammerhydraulikken har nok litt overlapping slik at f.eks. tiltbar skuff ikke skal få slakk, og da får du for høyt trykk for motorhuset. Motorer har egentlig behov for ekstra drenering selvom du har dem på motorsleider, som jo skal være trykkløse i nøytral stilling. Men husk for all del å få returen via filter. Anbefaler et ekstra filter før det går inn i tanken, av litt rikelig størrelse, slik at dette ikke lager returtrykk. Og like grove slanger som du har på tilførselen. OH

Användarvisningsbild

Re: Valmet 948

Felgen  
#836058 Hei.
Har fri retur på gravern. Problemet virker som at aggregatet ikke slipper igjennom noe til retur så fort ingen funksjoner i aggregatet brukes. Den ekstra overløp retur jeg satte på motor er bare intern i aggregatet så hjelper lite så lenge retur er blokkert på et vis.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 948

Cat554  
#836114 Jeg har en utgammel Cat570 med Logmax 5000, så skal ikke si at det er likt, men gikk og så, og der går det en ekstra ledning fra motorene og helt til tank, utenom den store hovedreturen. Og jeg vet at hydraulikkmotorfabrikanter foreskriver det, så jeg vil tro Valmet også hadde det. Har forsåvidt hatt både 901 og 911, men husker det ikke konkret. Så jeg tror du bør legge en separat ledning på graveren. Hadde et havari på en matemotor i vinter, slik at hovedstrømmen av olje gikk i dren. Strømningsmotstanden var da nok til å sprenge endelokket, så de er ømfindlige for trykk i huset. OH

Användarvisningsbild

Re: Valmet 948

Felgen  
#836117 Ja. Jeg har vudert det og tror jeg kommer til å gjøre det fra den kjede motorn. Det vil sikkert løse problemt for den. Men lurer jo litt på om alt det andre skal ha konstant trykk. Hadde ønsket meg at ventil blokka slapp igjenom olja tilbake også når ingen funksjoner brukes. Hører gravern jobber mot no stengt når jeg slipper knappene

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 948

Cat554  
#836120 Gikk og leste litt i boka til Logmaxen igjen. Den skal ha konstanttrykk. Graveren avlaster vel ikke ved gitt trykk med volum helt til null? Ser ut som du må sjekke ut litt både med aggregatet og graveren så du ikke varmkjører olja. Står ellers at drensledningen klarer seg med 1/2" dimensjon, noe det er på maskinen min. OH

Användarvisningsbild

Re: Valmet 948

Felgen  
#836157 Takk for svar. Ja gravern gir jo konstant trykk. Jeg legger nok opp en extra retur til den motorn ihertfall.så er vel det problemt løst. Angående ventilblokka i agregatet håper jeg jeg får noen svar til mandag

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 948

Felgen  
#838998 Løsningen ble og borre et hull i videreførings nippel , så ble ventilblokka omgjort fra konstant trykk til rundpumping.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).