Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

valmet 901.3

2 inlägg 2263 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 901.3

adakan  
#105847 har nu varit 3ggr till swelog med datorn. den kan fungera ca 30min på morgonen sedan stannar datorn svart bakgrundmed nedräkning. om man har tur startar den efter ca5försok. sen kan man köra hela dan utan minsta störning.swelog har ominstallerat windows . rådfrågat expert i tierp. lånedatorn funkar problemfritt.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: valmet 901.3

finskpinne  
#105855 Vi hade liknande problem med en -00 Ergo när den var ny. Den brukade gå normalt fram till lunch ungefär å sen la den av. Startade på nytt av sig själv ibland men ibland dog den helt. Lånedatorn fungerade felfritt. Vi fick aldrig veta vad problemet med den var men dom bytte ut allt från hårddisk till moderkort. Min gissning var nog att det var någon lödning som släppt. Inte allt för ovanligt i skördardatorer med tanke på vibrationerna. Sedan tycker ju inte datorer om att man startar upp dem när det är -30 grader heller även om dom har inbyggda värmare. Skulle rekommendera att man testar att byta ut en komponent i gången från lånedatorn och se när problemet försvinner. För det verkar ju inte som att problemet sitter i mjukvaran eftersom lånedatorn fungerar utan problem och då man har försökt ominstallera Win.

Det bästa skulle ju vara att få en ny dator eftersom allt sånt där småpill me testande tar så otroligt mycket tid och betyder stora förluster för entreprenören.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).