tor 15 mar 2007, 08:23#7141Hej på Er!
Några diskussioner här på "handhållet" har tenderat att hetta till.
Vill påminna alla om våra regler genom länken nedan:
http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=2
Vi raderar inga inlägg ännu, och fortsätt posta, men tänk på reglerna!
PM:a mig eller Admin@skogsforum för vidare frågor.
Ha det gott!
MvH Fredrik
Motorsåg och handhållet
Regler för forumet!
TS

lör 26 jul 2014, 12:06#286449Hej Ent,
Jag har satt gränsen att sökord måste innehålla minst fyra tecken. Det är lite tråkigt men att sätta gränsen till ex två skulle öka belastningen på databasen något enormt och det är den idag inte skalad för.
Men jag tar med mig detta då jag också själv uppmärksammat problemet när jag sökt. Så får vi se om det kan finnas en lösning.
Jag har satt gränsen att sökord måste innehålla minst fyra tecken. Det är lite tråkigt men att sätta gränsen till ex två skulle öka belastningen på databasen något enormt och det är den idag inte skalad för.
Men jag tar med mig detta då jag också själv uppmärksammat problemet när jag sökt. Så får vi se om det kan finnas en lösning.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
lör 26 jul 2014, 19:41#286471Hej Fredrik
Skulle det inte gå med olicka gräns för text och tal?
if ( is_numeric($seach_string) && strlen($search_string) >= 2 ) {
execute_search();
} else {
if ( strlen($search_string) > 4 ) {
execute_search();
} else {
fail_search();
}
}
Skulle det inte gå med olicka gräns för text och tal?
if ( is_numeric($seach_string) && strlen($search_string) >= 2 ) {
execute_search();
} else {
if ( strlen($search_string) > 4 ) {
execute_search();
} else {
fail_search();
}
}
Husqvarna 550xpg, 272xpg, Fransgård V5000 Vinsch, Edsbytuggen, Lennartsfors SMB 2155E, Mowi 850/P25, John Deere 6330, MF 175.
<

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).