skogsintresserad skrev:Någon som har något bra tips om vad man kan plantera på en gammal myrodling? Västerbotten Malå. 6 hektar
flisshejk skrev:Vi var fyra stycken markägare som för ca 40 år sedan lät lura oss att plantera gran på nedlagda myrodlingar själv planterade jag 8 ha det var det mest misslyckade skogsprojekt som vi gjorde inte en enda gran har blivit något som liknar träd de som finns är inte ens så stora så att en hare kan gömma sig under den, strunta i barr och satsa på löv har du möjlighet så dika marken först, då kommer du att få upp självföryngrat löv det kan jag nästan garantera.
Sundhult skrev:skogsintresserad skrev:Någon som har något bra tips om vad man kan plantera på en gammal myrodling? Västerbotten Malå. 6 hektar
Jag som tänkte att du skulle odla myror...
//.D
skogsintresserad skrev:Sundhult skrev:skogsintresserad skrev:Någon som har något bra tips om vad man kan plantera på en gammal myrodling? Västerbotten Malå. 6 hektar
Jag som tänkte att du skulle odla myror...
//.D
Myror är bra mot barkborre....he he
flisshejk skrev:Vi var fyra stycken markägare som för ca 40 år sedan lät lura oss att plantera gran på nedlagda myrodlingar själv planterade jag 8 ha det var det mest misslyckade skogsprojekt som vi gjorde inte en enda gran har blivit något som liknar träd de som finns är inte ens så stora så att en hare kan gömma sig under den, strunta i barr och satsa på löv har du möjlighet så dika marken först, då kommer du att få upp självföryngrat löv det kan jag nästan garantera.
skogsintresserad skrev:..ska man plöja upp marken för att hjälpa självsådd?