#71815Nån som vet om man börjat serietillverka denna maskin än o i så fall finns det nån entrepenör som kör med den? Skriv också lite åsikter o tankar om maskinen!
Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)
Timbear Lightlogg
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

#71818Fin maskin på blöta partier men tror inte den är så rolig i stenig terräng.
Det är väll tänkt den ska komma som vanlig skördare och skotare också.
Vet inte om några entreprenörer har köpt någon än, men stora enso har ju köpt in en sådan maskin och testar den, funderar på att åka och titta på den någon gång.
Det är väll tänkt den ska komma som vanlig skördare och skotare också.
Vet inte om några entreprenörer har köpt någon än, men stora enso har ju köpt in en sådan maskin och testar den, funderar på att åka och titta på den någon gång.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
#71926Finns en på AMS som söker folk till en sådan maskin nu, enkelskift, närke och värmland.
#72922de jobbet skulle va nått för dig skogsjan695xl som bor där ikring?
#72928Hej
Det är bara en Timbear Lightlog levererad ännu (StoraEnsos). Nästa 2 kommer efter nyår. Dom har börjat teckna order efter vad jag har hört. Det är en special maskin för mossar och liknande. Passar därför inte uppe i stenbackar. Sett den köra ute på en tallmosse förra veckan med 12 ton på lasset utan att ge några spår fast det så blött så det skvätte om stövlarna.
Det är bara en Timbear Lightlog levererad ännu (StoraEnsos). Nästa 2 kommer efter nyår. Dom har börjat teckna order efter vad jag har hört. Det är en special maskin för mossar och liknande. Passar därför inte uppe i stenbackar. Sett den köra ute på en tallmosse förra veckan med 12 ton på lasset utan att ge några spår fast det så blött så det skvätte om stövlarna.
jo visst, hade varit skitkul, men det är i östra värmland den går och jag bor i västra, men annars hade man nog slängt iväg en ansökan.
grotförare skrev:de jobbet skulle va nått för dig skogsjan695xl som bor där ikring?
jo visst, hade varit skitkul, men det är i östra värmland den går och jag bor i västra, men annars hade man nog slängt iväg en ansökan.
#82999Artikel i Karlskoga-kuriren om Timbear:
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/kar ... kogsmaskin
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/kar ... kogsmaskin
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
#130156Hej,
Filmade Timbear Lightlogg C som kortast idag på SkogsElmia.
Filmade Timbear Lightlogg C som kortast idag på SkogsElmia.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
Jag kör timbearn. utanför karlskoga. de är jag som är med i tidnings notisen. har kört den snart i 2 år och ställer jätte gärna upp o svarar på frågor o funderingar som ni har.
själv ticker ja att de är en kvick liten rackare som tarsig fram ide mesta. fråga på =)
Ursus 385 skrev:Nån som vet om man börjat serietillverka denna maskin än o i så fall finns det nån entrepenör som kör med den? Skriv också lite åsikter o tankar om maskinen!
Jag kör timbearn. utanför karlskoga. de är jag som är med i tidnings notisen. har kört den snart i 2 år och ställer jätte gärna upp o svarar på frågor o funderingar som ni har.
själv ticker ja att de är en kvick liten rackare som tarsig fram ide mesta. fråga på =)
Valmet 911.3 - Timbear lightlogg c - ponsse fox

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).