ATV och UTV i skogen

Maskinskadeförsäkring 4-hjuling och skogsvagn?

2 inlägg 418 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Bengtssons
Användarvisningsbild

Maskinskadeförsäkring 4-hjuling och skogsvagn?

Anders-i-skogen  
#912476Hej,
Jag har en Honda 520 med tillkopplad Kranman T1750 och nu har jag upptäckt att mina försäkringar inte innehåller någon maskinskadeförsäkring och när jag kollar ett annat bolag fanns det en maxgräns på 500 timmar och det når man ju fort. Detta är mitt första skogsekipage så jag har inte någon vidare erfarenhet, men tänker att om något kan krångla så är det motorn på 4-hjulingen och motorn som driver hydraulpumpen.
Har ni tips på bolag som har maskinskadeförsäkring ? Hur tänker ni om försäkring för era 4-hjulingar och skogsvagnar?
MVH
Anders

TS
Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Maskinskadeförsäkring 4-hjuling och skogsvagn?

anersimyra  
Anders-i-skogen skrev:Hej,
Jag har en Honda 520 med tillkopplad Kranman T1750 och nu har jag upptäckt att mina försäkringar inte innehåller någon maskinskadeförsäkring och när jag kollar ett annat bolag fanns det en maxgräns på 500 timmar och det når man ju fort. Detta är mitt första skogsekipage så jag har inte någon vidare erfarenhet, men tänker att om något kan krångla så är det motorn på 4-hjulingen och motorn som driver hydraulpumpen.
Har ni tips på bolag som har maskinskadeförsäkring ? Hur tänker ni om försäkring för era 4-hjulingar och skogsvagnar?
MVH
Anders

Jag antar att det är 500 timmar om året och 500 timmar drifttid på hjulingen tar allt sin lilla tid att uppnå såvida den inte rullar kontinuerligt 8 timmar om dagen. I övrigt hade jag maskinskada på mitt ekipage men minns vare sig bolag eller att det angavs maximal drifttid i villkoren.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).