Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Rotec och BC60 ventil

1 inlägg 232 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Olofsfors

Rotec och BC60 ventil

AKKAMAAN  
#907588Hej
Jobbar på några ombyggnads projekt på maskiner med utbyte av EHC systemet INKLUSIVE riktningsventilen
Det gäller som rubriken säger Rotec reglage och riktningsventilen BC60 (och EX38).
Maskinen skall ha tryck kompenserad variabel pump så ventilen är av typen LS.
Jag har erfarit att Rotec inte har fullständig information om bestyckning en på BC60. Detta gäller även den Italienska tillverkaren BLB Hydraulics
Vad jag efterfrågar är vilken typ av returgavel ni har och om ni har speciell returgavel med eller utan serienippel eller om det bara är returgavel med 2 alternativa tanka sluttningar. Gärna tydliga bilder på returgavels olika portanslutningar.
Anledningen till denna efterfrågan är att det finns de som byggt om hydrauliken på 678 MiniBrunetter där signalflödet för tryck på ställningen går i gemensam retur med ordinarie returflöden och fått fenomenet att pump inte går ner på stand-by tryck pga av igensatt returfilter. Signalledningen MÅSTE ha fri retur direkt till tank

TS
Skogsband från Olofsfors
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).